Последвайте ни: Facebook Twitter Instagram RSS
Търсене
Меню
  1. Начало
  2. Политика
  3. Борисов: Огромен е напредъкът по изграждането на АМ „Европа“, която ще е в полза на хората и бизнеса

Политика

Борисов: Огромен е напредъкът по изграждането на АМ „Европа“, която ще е в полза на хората и бизнеса

Борисов: Огромен е напредъкът по изграждането на АМ Европа, която ще е в полза на хората и бизнеса - Tribune.bg
Снимка:

Ако се возиш на „Мерцедес“ не е страшно, но ако си караш джипа и си вършиш работата те коментират, възмути се премиерът

„Огромен напредък има по изграждането на АМ „Европа“. Най-труден е третият участък от ГКПП „Калотина“ до Драгоман, но със завършването на магистралата ще се пътува без светофар от Мюнхен и Виена, през Белград до Бургас и Солун“. Това заяви министър-председателят Бойко Борисов, който огледа на място строителните дейности по трасето.

Премиерът акцентира, че магистралата е от огромно значение за всички държави в региона, тъй като е част от Трансевропейския коридор № 10, а на България ще носи и приходи от винетни такси. „Всички виждат какво е направено и мащаба на строителството, което дава работа на стотици работници. Магистралата ще бъде в полза и на хората, и на бизнеса“, категоричен бе Борисов. Премиерът Борисов отбеляза, че изграждането на АМ „Европа“ се извършва без да се възпрепятства пътния и жп трафик по трасето.

„Аз си карам сам джипа, не ползвам шофьор, а Радев се вози на бронирани „Мерцедес“-и. Да ходи пеша. Или другите колеги. Какво им вади очите 15-годишна джипка? За да минаваме по тези трасета, затова го ползваме. Ако се возиш на „Мерцедес“ не е страшно, но ако си караш джипката и си вършиш работата, трябва да те коментират. Ако е било лесно, другите щяха да го направят. Българите строят и го заслужават“, посочи още министър-председателят.

Строителните работи по 14,5-километровата отсечка от ГКПП „Калотина“ до Драгоман започнаха през февруари тази година и екипите на строителя работят максимално мобилизирано обектът да е готов в рамките на година. Работи се по цялата дължина на трасето, изпълняват се земни и пътни строителни дейности, подготовка на земната основа; бетонови, кофражни, армировъчни работи, масивни бетонови и стоманобетонови конструкции.

Вторият 17 км участък от Драгоман до Сливница е готов. Движението в участъка беше пуснато предсрочно в началото на ноември 2020 г – половина година по-рано от предвиденото.

За третия 16,5 км участък на автомагистралата - между Сливница и София, в края на февруари тази година стартира обществена поръчка за избор на изпълнител на строително-монтажните работи. На 9 април предстои отварянето на офертите на кандидатите. Отсечката ще преминава по изцяло ново трасе. Тя ще започва при с. Храбърско - при 32-ри км, ще преминава по нов терен на север от Божурище, между селата Волуяк и Мрамор и ще се влива в Северната скоростна тангента при пътния възел със Софийския околовръстен път.

 


Последвайте ни в Google News

 

Топ новини виж още

Хороскоп

Анкети

Правилно ли е решението за отпускане на великденски добавки за най-бедните пенсионери?
Покажи резултати Скрий резултати