Последвайте ни: Facebook Twitter Instagram RSS
Търсене
Меню
  1. Начало
  2. Политика
  3. БСП – първенци в харченето за медийно отразяване при евровота

Политика

БСП – първенци в харченето за медийно отразяване при евровота

БСП – първенци в харченето за медийно отразяване при евровота - Tribune.bg
Снимка:

Платили и на собствената си телевизия, за да ги отразява

3 281 413 лв. (без ДДС) – толкова е струвала предизборната кампания за Европейските избори, става ясно от данни, публикувани от „Отворен парламент“. Според анализа партиите са изхарчили почти същата сума като при предсрочните парламентарни избори през 2017 г.

Кой колко е похарчил за кампанията? 

А първенци в харченето са БСП. Социалистите са дали най-много средства, за да им бъде отразена кампанията в медиите. Общата сума, която КП „БСП за България” е вложила, е 681 896 лв. (без ДДС) според публикуваните договори. Веднага след тях се нарежда Воля. Партията на Веселин Марешки е изразходвалa 597 180 лв. (без ДДС) за отразяване в медиите. Прави впечатление, че макар да са похарчили най-много, БСП не получават най-много мандати. А въпреки хилядите, дадени на медиите от Воля, партията не вкарва нито един депутат в ЕП.

Победителите в Европейските избори – ГЕРБ, са трети със сумата от 494 502 лв. (без ДДС).

Следват съответно:

ВМРО 417 132 лв.

Демократична България 193 069 лв.

ДПС 156 570 лв.

Коалиция за Валери Симеонов 147 660 лв.

Коалиция за България 136 342 лв.

ПП Възраждане 89 100 лв.

Атака 86 570лв.

* Сумите са без ДДС

Кой колко е изхарчил?Кой колко е изхарчил?

Предпочитаните медии

Любопитна е и разбивката за това кои медии са предпочитани от партиите по време на предизборната кампания. Топ три са съответно bTV – 712 106 лв. (без ДДС), NOVA – 627 675 лв. (без ДДС) и БНТ – 289 139 лв. (без ДДС). Прави впечатление, че веднага след тях се нарежда Телевизия Евроком с 217 179 лв. (без ДДС).

Сред вестниците на първо място е в. „Труд“ 108 112 лв. (без ДДС), следван от в. 24 часа – 97 144 лв. (без ДДС) и в. „Сега“ с 39 083 лв. (без ДДС).

Дарик радио е на шеста позиция сред предпочитаните от кандидатите медии с 127 789 лв. (без ДДС). Сред сайтовете челна позиция заема offnews.bg със сумата от 127 789 лв. (без ДДС). 

Любими медииЛюбими медии

Под номер 13 сред всички медии е и партийната телевизия на БСП. Оказва се, че БСТВ е спечелила 74 020 - и то само от един кандидат. Не е учудващо, че толкова пари са платили от БСП на собствената си телевизия. Червената медия не е успяла да привлече други политически партии.

Интересно е, че социалистите са платили повече пари само на две други телевизии. Най-много са дали на bTV 170 644 лв. (без ДДС). NOVA е получила 145 262 лв. (без ДДС). Телевизията майка обаче е след партийната медия. БНТ е получила 57 650 лв. (без ДДС) от БСП. 

БСПБСП

Освен че се нарежда в челните места сред получените средства, Евроком се оказва и единствената, която е дала данни за безвъзмездно отразяване. Медията има договори с с ПП “Възраждане”, ПП „Движение презареди България“, КП “Движение Заедно”, КП “Воля – Българските родолюбци”, КП „Възход“, независимите кандидати Минчо Куминев и Десислава Иванчева.

Законово изискване е медиите, които отразяват предизборната кампания на дадена партия, да публикуват сключения договор за това. Договорът се публикува три дни след сключването му, а се премахва след обявяване на резултатите. От „Отворен парламент“ обаче са забелязали, че някои медии са премахнали договорите преди ЦИК да обяви окончателните резултати. От наблюдаваните 44 медии пък 13 изобщо не са публикували такива договори. Сред тях са и Алфа ТВ и ТВ+.Наблюдаваше се и практиката медиите да „коригират” или заличават сумите на част от договорите.

 

 

 

 

 


Последвайте ни в Google News

 

Коментари (0)

Няма коментари.

Добави коментар




Топ новини виж още

Хороскоп

Анкети