Даниел Панов: Какво направиха другите правителства за „Хемус“?
С изграждането на магистралата Северът и Югът ще се изравнят, смятат градоначалниците на Варна и Велико Търново
Правителството отпуска допълнителни 1.350 млрд. лева за строителството на 142 километра от автомагистрала „Хемус“. Очаква се до 3 години магистралата да стига до Велико Търново, а през 2024 г. и до Варна. Преди Коледа това е добра новина за цяла Северна България – това мнение изказаха кметът на морската ни столица Иван Портних и кметът на Велико Търново Даниел Панов в интервю за „24 часа“. Двамата са категорични, че правителството работи усилено за завършването на проекта.
„Бих попитал песимистите, които обичайно са сред политически сили, излъчвали правителства и парламентарни мнозинства - какво направиха те за магистрала “Хемус”? Преди 1984-а година са построени 130 километра, след което процесът замира за 15 години. При правителството на Иван Костов са изградени 6 километра около Правец и са рехабилитирани 20 километра до Ябланица. Тройната коалиция прави отсечката Каспичан - Шумен, а кабинетът на Пламен Орешарски извади “Хемус” от оперативните програми. Колегите от БСП непрекъснато повтарят “Асфалт не се яде” - нищо, че сега и те говорят обратното. При правителствата на Борисов имаме 26 километра изградени, други 26 километра се строят от двете страни, следващите 50 километра до Ловеч се проектират, отпуснато е финансиране за всичките 134 километра от местността Боаза до Велико Търново“ посочи кметът на Велико Търново. Той подчерта и че реално от 2009 г. насам сме загубили поне четири години в политически лутания.
„Осигурени са средствата и се работи на обектите“, подчерта кметът на Варна.
И двамата са категорични, че с изграждането на АМ „Хемус“ Северна България ще се развие.
„Смятам, че паралелно със строителството ѝ ще има сериозен ръст на инвестициите в Северна България. Вярвам, че със завършването на “Хемус” Северът вече ще е достигнал качеството на живот на Юга или поне ще е много близо до него“, коментира Панов.
„“Хемус” ще отключи възможности за икономически подем на по-малките населени места“, категоричен е Портних. Сред плюсовете той посочи бързата връзка със столицата, удобни транспортни комуникации с летище Варна и с пристанището, разширяване на логистичните възможности и възможност за разгръщане на потенциала на зоната за иновации и развитие около Варненското езеро.
Безспорен плюс ще е и развитието на туризма. „Знаете, че летище Варна става все по-привлекателно за нискотарифните авиокомпании - преди дни бяха обявени нови дестинации до Париж, Берлин, Хамбург, Кьолн, Копенхаген, Ливърпул. Оттам също очакваме повече туристи, които ще имат бърза връзка от Варна с Шумен и Велико Търново“ посочи кметът на морската ни столица.
С изграждането на магистралата средно от София до Велико Търново ще се стига за около 2 часа. По думите на кмета на старата ни столица това, че магистралата ще е само на 10 км. от Велико Търново е много важно за туризма.
„Много важно е да не забравяме, че при едни други политически сили и правителства АМ “Хемус” бе пратена на 40 км северно от Велико Търново. А сега трасето ще е на 10 км.“, припомни Панов.
FaceBook Twitter Pinterest https://tribune.bg/bg/politika/daniel-panov-kakvo-napraviha-drugite-pravitelstva-za-hemus/
Коментари (0)
Добави коментар