Депутатите приеха окончателно промените в Закона за автомобилните превози
С новите текстове се регламентира и движението с електрически тротинетки
Депутатите приеха на второ четене промените в Закона за автомобилните превози. Измененията предвиждат намаляване на превозвачите, които не отговарят на условията за установяване, или т. нар. „пощенски кутии“, както и намаляване на административната тежест на лицата, осъществяващи таксиметрова дейност.
В тази връзка до 31 октомври общинските съвети следва да определят минимални и максимални цени на таксиметров превоз на пътници за км пробег. Цените ще касаят съответната тарифа за следващата година. В случаите, когато общинските съвети не определят минимални и максимални цени за текущата година, ще се прилагат цените към 31 декември на предходната година.
Депутатите регламентираха и превозите с атракционна цел. Занапред те следва да се извършват от търговци, регистрирани по Търговския закон и вписани в базата данни на общината, където ще се извършва превозът. Кметовете на общини ще трябва да създават и поддържат база данни, в която да вписват превозните средства и лицата, които извършват превози с атракционна цел на територията на съответната община.
Новите текстове дават възможност на собствениците на автогари да допускат срещу заплащане превозвачи, които извършват случайни или специализирани превози на пътници. За целта трябва да се прилагат еднакви критерии спрямо всички превозвачи от съответната транспортна схема при определяне размера на цените за преминаване, за престой и за предоставяне на право на продажба на билетите.
Закона за автомобилните превози предвижда още Изпълнителната агенция „Автомобилна администрация“ да води и подържа публичен регистър на лицата, извършващи пътна помощ.
Народните представители намалиха глобите за лицата, извършващи превози за собствена сметка, които не са осигурили правилното функциониране на тахографа. От имуществена санкция в размер на 3000 лв. депутатите я намалиха на 1000 лв.
От 5000 на 2000 лв. бе намалена имуществената санкция за превозвачи, отказващи да предоставят на контролните органи или не притежаващи тахографските листа, разпечатките и извлечените данни от дигиталния тахограф или картата на водача за период 365 дни.
С преходните и заключителните разпоредби от законопроекта депутатите регламентираха движението с електрически тротинетки.
Водачът на индивидуално електрическо превозно средство вече се задължава при движение в тъмните часове на денонощието или при намалена видимост да ползва светлоотразителни елементи върху видимата част на облеклото, позволяващи да бъде лесно забелязан. Водачите на такива превозни средства са длъжни да се движат по изградената велосипедна инфраструктура, а при липса на такава – възможно най-близо до дясната граница на платното за движение.
В тъмните часове на денонощието или при намалена видимост водачът трябва да управлява индивидуалното електрическо превозно средство с включени светлини. В случай, че лицето е до 18 години, трябва да ползва каска.
На водачите на електрически тротинетки е забранено да се движат по пътища и улици, на които максимално разрешената скорост е над 50km/h. Ограничението не се прилага за улици с изградена велосипедна инфраструктура.
Водачите на тротинетки не могат да се движат в зони, забранени за влизането на велосипеди, както и да се движат по пътна лента или платно за движение само на превозни средства от редовните линии.
Депутатите въведоха ограничения в скоростта за водачите на електрически тротинетки. Те няма да могат да развиват скорост по-висока от 25 km/h. На водачите е забранено да превозват други лица, както и да ги управляват без да държат кормилото с ръце.
FaceBook Twitter Pinterest https://tribune.bg/bg/politika/deputatite-prieha-okonchatelno-promenite-v-zakona-za-avtomobilnite-prevozi/
Коментари (0)
Добави коментар