Последвайте ни: Facebook Twitter Instagram RSS
Търсене
Меню
  1. Начало
  2. Политика
  3. Дончев: Ако искаме страната да се развива, трябва да откриваме и произвеждаме по-скъпи неща

Политика

Дончев: Ако искаме страната да се развива, трябва да откриваме и произвеждаме по-скъпи неща

Дончев: Ако искаме страната да се развива, трябва да откриваме и произвеждаме по-скъпи неща - Tribune.bg
Снимка:

Вицепремиерът призова страната да погледне отвъд икономиката на ишлемето

Ако искаме страната да се развива по-амбициозно икономически, трябва да откриваме и произвеждаме по-скъпи неща, посочи вицепремиерът Томислав Дончев по време на публична дискусия, посветена на първи стълб от Националния план за възстановяване и устойчивост - "Иновативна България”. Той поясни, че разходите за иновации, за образование никога не са лукс и неслучайно това е първият стълб в плана "Иновативна България”.

Дончев подчерта и усилията на правителството, свързани с икономическата трансформация, които бяха анонсирани преди 1 година.

„Богати са тези държави, които са в състояние да произвеждат, да изобретяват неща, които другите не могат“, увери Дончев. Според вицепремиера разговорът трябва да започне от сферата на образованието, да се гарантира, че всички деца са в клас и да се обърне внимание на образователната среда, на учебните материали, на учебните програми, на мотивацията на учителите. Той акцентира върху придобиването на умения от учениците и дали образованието им е ориентирано към нуждите на пазара на труда.

„Тук имаме огромно финансиране от държавния бюджет, имаме финансиране поне от три бъдещи оперативни програми, тази за образование, за „“Иновации и конкурентоспособност“, „Научни изследвания и дигитализация“ . За това те трябва да бъдат гледани като свързан комплекс от мерки“, обясни вицепремиерът.

Той увери, че Планът акцентира върху знанията по природни науки, математика, както и инженерните дисциплини, което съответства както на световните тенденции, така и на нуждите на пазара на труда. Според Дончев са предвидени достатъчно средства и инструменти за допълнителна дигитализация на учебния процес по STEM дисциплините. Вицепремиерът бе категоричен, че дигитализацията не може да бъде сведена само до хардуер и софтуер, и добави, че следва да се говори за дигитализация на самия учебен процес, както и на придобиване на адекватни дигитални умения, защото това е „пулса на бъдещето“.

„Предвидено е 750 училища, 450 детски градини, общежития да бъдат тотално реновирани, за да може освен по-високото ниво на амбиции от гледна точка на съдържанието на учебния процес, да бъдем в синхрон със самата учебна среда“, обяви Дончев и поясни, че тези инвестиции са допълващи спрямо всички останали инвестиции в бъдещата оперативна програма „Образование“.

За вицепремиера всички усилия на правителството в сферата на образованието преследват амбицията България да бъде много по-напред и много по-дръзка в сферата на науката и иновациите.

Затова се предвижда създаването на нов фонд на стойност 410 милиона лева, който да финансира авангардни научни изработки, иновации, институтите на БАН, университети и компании.

„Ние трябва да скъсаме с икономиката на ишлемето, където България е конкурента с ниската цена на труда. Ние трябва да се научим да правим неща, които другите не могат“, призова вицепремиерът и разкри, че още един специален фонд на стойност 490 милиона лева ще финансира изграждането на съпътстваща инфраструктура до съществуващи нови индустриални зони.

Образователният министър Красимир Вълчев изтъкна, от своя страна, че е направен преход към нови умения и нови знания във всички образователни системи.

„Тази реформа минава през учебните програми, външното оценяване, образователните иновации. Това е една тиха, невидима революция, която се случва в българската образователна система и тя трябва да бъде подкрепена, защото днешните деца плуват в океан от информация и ние трябва да им помогнем да не се удавят'', обясни Вълчев.

По думите му най-големият проблем пред образователната система са семействата, които са неангажирани към образованието. За това се работи върху подобряване на материалната база, трансформацията на учителя, който досега е давал просто знания, в човек, който дава умения и ключови компетентности с промяна в учебната програма, за да се превърне ученето в нещо интересно и вълнуващо.

„България няма кой знае колко много предимства, но ние ще преминем през мащабни дигитални трансформации, тъй дигиталната креативност е ключова, поради което е необходимо по-задълбочено изучаване на математика и природни науки. Ако искаме да формираме и образователно отношение към студентите, трябва да създадем и т.нар. кампуси'', подчерта образователният министър.


Последвайте ни в Google News

 

Коментари (0)

Няма коментари.

Добави коментар




Топ новини виж още

Актуална тема

Хороскоп

Анкети

Tribune.bg иска съгласието Ви за използване на информация, събирана чрез бисквитки и подобни технологии, за да подобрим вашето изживяване на нашия сайт, да анализираме как го използвате и за маркетингови цели.

Персонализирана реклама и съдържание, преброяване на посещения и източници на трафик

Съхраняване на и/или достъп до информация на устройство

Политика за поверителност Бисквитки

Вашите настройки за поверителност

Ние и нашите партньори използваме информация, събирана чрез бисквитки и подобни технологии, за да подобрим Вашето изживяване на нашия сайт, да анализираме начина, по който го използвате, и за маркетингови цели. Защото уважаваме Вашето право на лична сигурност, можете да изберете да не позволите някои видове бисквитки. Обаче, блокирането на някои видове бисквитки може да влоши Вашето изживяване на сайта и услугите, които можем да предложим. В някои случаи данните, получени от бисквитки, се споделят с трети страни за анализ или маркетингови цели. Можете да използвате своето право да откажете от тази споделена информация по всяко време, като деактивирате бисквитките.

Политика за поверителност Бисквитки

Управление на предпочитанията за съгласие

Задължителни

Тези бисквитки и скриптове са необходими за функциониране на уебсайта и не могат да бъдат изключени. Обикновено те се задават само в отговор на действия, правени от вас, които отнасят до заявка за услуги, като задаване на настройките за поверителност, влизане или попълване на формуляри. Можете да зададете браузъра си да блокира или да ви извести за тези бисквитки, но част от сайта няма да работи. Тези бисквитки не съхраняват никакви лично идентифицируващи данни.

Винаги ВКЛ

Аналитични

Тези бисквитки и скриптове ни позволяват да преброяваме посещения и източници на трафик, така че да измерим и подобрим производителността на нашия сайт. Те ни помагат да знаем кои страници са най- и най-непопулярни и да видим как посетителите се движат по сайта. Всичка информация, която тези бисквитки събират, е кумулативна и неидентифицируема. Ако не разрешите тези бисквитки и скриптове, няма да знаем, кога сте посетили нашия сайт.

Маркетинг

Тези бисквитки и скриптове могат да бъдат зададени чрез нашия сайт от нашите рекламни партньори. Те могат да бъдат използвани от тези компании за построяване на профил на вашите интереси и показване на съответни реклами на други сайтове. Те не съхраняват директна лична информация, но са базирани на уникално идентифициране на вашия браузър и интернет устройство. Ако не разрешите тези бисквитки и скриптове, ще имате по-малко целенасочена реклама.