Последвайте ни: Facebook Twitter Instagram RSS
Търсене
Меню
  1. Начало
  2. Политика
  3. Фейсбук страницата на „Да, България“ отбеляза неестествен ръст на последователите

Политика

Фейсбук страницата на „Да, България“ отбеляза неестествен ръст на последователите

Фейсбук страницата на Да, България отбеляза неестествен ръст на последователите - Tribune.bg

Фейсбук страницата на „Да, България“ отбеляза неестествен ръст на последователите си от началото на юни. Скокът е с близо 40%, което е фундаментално много в сравнение с предходния месец, когато са на нула.

 

На какво може да се дължи това?

От официалната информация във Фейсбук се разбира, че „Да, България“ вече е в партньорство с фирма, която управлява страницата - DatAdat Professional Kft. Фирмата е унгарска и е основния двигател зад политическата кампания на опозицията на Виктор Орбан при последните избори в Унгария. Създадена е за политически кампании, специално да повлияе върху изборните резултати чрез Фейсбук и Месинджър.

Освен неествествено висок растеж на последователите, се забелязва и че те вече са скрити, за да не си личи, че компанията използва ботове.

 

Една от компаниите, свързана с DatAdat , е NationBuilder - платена платформа, която обещава да таргетира аудиторията с персонализирани съобщения от ботове. DatAdat и Nationbuilder си сътрудничат по бот програма, изградена на Facebook Messenger и разработена специално за политически кампании.

Компаниите DatData успешно си сътрудничат с унгарската левица в кампанията за местни избори през 2019 г., а в различни унгарски публикации се говори за това как са повлияли на политическите процеси в редица държави - включително в България, Северна Македония и Германия.

Не е случайно, че компанията се активира 3 месеца преди местните избори. До момента страниците, свързани с ДБ и конкретно Да България, не бележат никакъв ръст в социалните мрежи, дори напротив - всеки месец се наблюдава лек отлив от последователи. ДБ вече не са толкова привлекателни и имат силна нужда от ударно привличане на нова аудитория. Тук се включва тази унгарска компания. Ръст се наблюдава и при Спаси София, но официално нямат връзка.

За момента се наблюдава само неестествен ръст на последователи, но това не е единственото, с което се занимава въпросната компания.

Datadat - както обяснява един от членовете на предизборния екип - действаше като агенция в рамките на опозиционната кампания. „Обръщахме се към тях, ако имахме нужда от Facebook кампания или видео - те го създаваха.“

Работят с попълване на анкети, на пръв поглед безобидни. Няколко подобни материала се появяват на страницата на основния кандидат във Facebook и ако потребителят попълни един от тях, той се абонира за мейлинг листа на кандидата и получава съобщенията в приложението Messenger.

Трябва да се отбележи, че освен като събиране на данни, подобните на въпросници задачи функционират и като пропаганден материал, в който кметът на въпросния унгарски град „скрива“ своето политическо послание.

Един от въпросниците например е, попълни и разбери дали премиерът Виктор Орбан е "Мини-Путин".

С подобно съдържание, предназначено за забавление, левицата в Унгария се опита да се хареса и привлече по-младите хора, тъй като те са по-активни в социалните мрежи.

Ботовете могат също да събират непублична информация от потребителите. Те изследват какво харесват и какво не, а събраната по този начин информация се използва за политическо профилиране.

Април нови последователи

Да, България +18

Има Такъв Народ - 50

Спаси София +38

Юни (1-20) нови последователи

Да, България +53,128

Има Такъв Народ +2,229

Спаси София +14,523

Делян Добрев

+300 април

+652 май

+895 юни (1-20)

При Добрев има 3.73% ръст, което е добре, изобщо ръст над 2% е добре, ние поддържаме между 1 и 2 по страниците, това е нормален органичен ръст. 40% не е нормален по никой показател-това правят ДБ и Спаси София.

ПП ГЕРБ

+247 април

+91 май

+317 юни


Последвайте ни в Google News

 

Топ новини виж още

Хороскоп

Анкети