„Глобал Метрикс“ отрекоха да са правили проучване, според което партията на Слави е първа сила
„Изненади в политическите нагласи на българина, сочи изследване на Global Research Metrics... Над половината българи искат оставката на правителството, показват данните от проучване на обществените нагласи. Изследването сочи очаквана динамика през есента, както в политически, така и в икономически план. В ситуацията на ежедневни протести и съпътстващи проблеми около COVID 19, ще бъде много трудно на ГЕРБ и ОП да останат на власт... Ако изборите са сега голямата изненада в политическите нагласи е първото място на Слави Трифонов“.
Това съобщение пристигна по-рано тази седмица на редакционната поща на Tribune.bg и на други медии. Въпреки очевидните пробойни в социологията и нетипичното обяснение за финансирането на проучването, то беше публикувано от медии като actualno.com и cross.bg.
„Проучването е изготвено от независими маркетолози със собствен ресурс през септември 2020 г. Размерът на извадката е 1036 респонденти на възраст над 18 години, чрез стандартизирано интервю „Лице в лице“. Средната възраст на респондентите: 44.2 години“, твърдят авторите, без да посочват кои са те и как медиите могат да се свързват с тях освен по e-mail.
В четвъртък от истинската социологическа агенция Глобал Метрикс излязоха с опровержение, че те са авторите на социологията.
„В отговор на публикувани резултати от политическо изследване от субект, означен с и направени последващи запитвания и негативни коментари към социологическа агенция Глобал Метрикс, с настоящото съобщение уведомяваме всички наши клиенти и партньори, медиите и широката общественост, че: Глобал Метрикс и свързаните с нея юридически лица, нямат нищо общо със споменатия по-горе интернет сайт и публикуваното в него изследване на политическите нагласи в България от септември 2020. Считаме, че анонимното публикуване и разпространяване на резултати от социологически и електорални изследвания, без да бъде посочван техният автор, както и юридическото лице и/или екипът, който стои зад тях, е грубо нарушаване на установената в европейската и българска практика професионална етика“, пишат от агенцията.
Според Глобал Метрикс стореното е крайно неприемлив подход, който поражда въпроси, свързани с реалните цели на публикуваното изследване.
„Използването от страна на неназовани и отказващи да се обявят публично лица, на име, в което има необяснимо сходство с търговската марка на нашата социологическа агенция е недопустимо. Всички, публикувани от Глобал Метрикс изследвания, са на интернет сайта на агенцията http://globalmetrics.eu/. В тази връзка, като представляващ Глобал Метрикс, ще използваме всички налични в законодателството средства за защита на търговското име на дружеството, както и на регистрираната от него търговска марка“, предупреждават те.
FaceBook Twitter Pinterest https://tribune.bg/bg/politika/global-metriks-otrekoha-da-sa-pravili-prouchvane-spored-koeto-partiyata-na-slavi-e-parva-sila/
Коментари (8)
08.10.2020 15:46 / Отговор
08.10.2020 17:06
08.10.2020 18:56 / Отговор
08.10.2020 21:23
09.10.2020 09:06
08.10.2020 21:50 / Отговор
09.10.2020 18:35 / Отговор
10.10.2020 21:06 / Отговор
Добави коментар