Последвайте ни: Facebook Twitter Instagram RSS
Търсене
Меню
  1. Начало
  2. Политика
  3. Гвоздейков: 70 години закъснява реформата в БДЖ, харчат се милиарди и насреща - нищо

Политика

Гвоздейков: 70 години закъснява реформата в БДЖ, харчат се милиарди и насреща - нищо

Гвоздейков: 70 години закъснява реформата в БДЖ, харчат се милиарди и насреща - нищо - Tribune.bg
Снимка:

„Със 70 години закъснява развитието и реформата в БДЖ. Хората не заслужават това отношение. Нека от днес да ни светва червената сигнална лампа, че това не може да продължава и не бива да позволяваме това да се случва. Визията ми е стартиране на модернизацията отсега“, заяви пред Нова телевизия министърът на транспорта Георги Гвоздейков.

„Смених ръководството на БДЖ заради резултатите и безхаберието. Някой в България не си върши работата. Европа ни показва, че не можем да се справим с такива проекти. В историята на Министерството на транспорта може би за първи път влиза европейската прокуратура. Предполагам, че и на тях им е дошло до гуша да се наливат милиарди и насреща да няма нищо“, каза министърът на транспорта и съобщенията  Георги Гвоздейков. Миналата седмица от Европейската прокуратура съобщиха, че са започнали проверки на два проекта за обновяване на железопътна инфраструктура. Първият е за участък между градовете Костенец и Септември по линията София - Пловдив, а вторият - за модернизация на жп отсечката между Оризово и Михайлово.

Възложител е НКЖИ, а изпълнителите са фирми, които създават консорциуми, защото не отговарят на изискванията. Някои от участниците фалират и възлагат дейности на подизпълнители.

„Неофициално знам, че възлагането е на фирми, които създават консорциуми, защото не отговарят на изискванията. По-нататък някои от участниците в консорциума фалират, започват да се прехвърлят отговорности, възлагат се дейности на подизпълнители. Резултатът е похарчени милиарди и насреща няма нищо направено“, обясни Георги Гвоздейков. 

Според него до края на 2026 г. планът е да приключат всички инфраструктурни проекти, така че жп транспортът да е по-бърз.

По думите му подвижният състав трябва да се движи с максимална скорост. „Това ще позволи разстоянието София - Пловдив да може да се изминава за един час. Дистанцията от София до Бургас трябва да бъде изминато от 3,5 часа максимум. При максимална скорост 160 км/ч това е, което може да се направи и ще бъде успех. Ландшафтът може би не позволява по-висока скорост, подобряваме старите трасета. Където в момента се извършва ремонт ограничението е 30 км/ч. Не търпя такова безхаберие и съм поел инициатива да започнем да подобряваме комфорта. Така че сме изпратили писма до доставчиците на подвижен състав, за да осигурят такъв дори и втора употреба, който е сравнително ново поколение, за да модернизираме наличния“, обясни Гвоздейков.


Последвайте ни в Google News

 

Топ новини виж още

Хороскоп

Анкети