Последвайте ни: Facebook Twitter Instagram RSS
Търсене
Меню
  1. Начало
  2. Политика
  3. Проданов следва приоритети на кабинета „Борисов“ : Урежда статута на националните курорти

Политика

Проданов следва приоритети на кабинета „Борисов“ : Урежда статута на националните курорти

Проданов следва приоритети на кабинета Борисов : Урежда статута на националните курорти - Tribune.bg
Снимка:

Трябва да бъде уреден статутът на националните курорти. На фокус идва алтернативният туризъм, здравния, балнео и СПА, планинският и велосипеден, които се оказа, че са най-търсене в условията на пандемия. Техният потенциал, както и този на конгресен и събитиен туризъм трябва да бъде разгърнат през следващите 4 години. Това е един от приоритетите на новия министър на туризма Христо Проданов от БСП, които публикува във Фейсбук страницата си.

Темата за статута на националните курорти, обаче беше и основен приоритет в правителството на Бойко Борисов  от тогавашния министър Николина Ангелкова.

Припомняме, че февруари 2020г. депутатите от Комисията по икономическа политика и туризъм в Народното събрание приеха на второ четене законопроекта за изменение и допълнение на Закона за туризма. Целта на законопроекта бе да постигне за цялостен регламент на статута на националните курорти.

Ето и целия пост на Христо Проданов:

Първите задачи, с които ще се заемем с екипа ми са:

Веднага ще започнем с бързото придвижване на помощите за туристическия бизнес и решаването на натрупаните проблеми през последните 2 години от началото на Ковид пандемията.

Съгласно коалиционното споразумение трябва да обособим 5 стратегически ресора в рамките на Министерство на туризма. Те ще бъдат за морски; балнео уелнес и СПА; културен и друг; конферентен и планински и приключенски туризъм. Идеята е всеки ресор да разполага със собствен маркетингов ресурс.

Много е важно туристическият бранш да бъде обединен, както е в другите сектори. Считам, че основно за доброто управление на един сектор е държавата и представителите на бранша да говорят в един глас и заедно да търсят и намират решенията на проблемите.

Считам, че трябва да се положат усилия за дигиталната реклама на туризма, нова стратегия и по-тясното сътрудничество с водещите чужди туроператори, които организират основните пакети и чартъри за България. Затова залагаме на адаптиране на цялостната концепция спрямо новите технологии и глобални тенденции – вдъхновяващ брандинг плюс допълнен с основните видове туризъм с фокус над най-добрите обекти, които да водят до интерес към останалите. Ще прекратя порочните и корупционни практики за несправедливо разпределение на средства в маркетинга. Искаме да наложим промотиране на отделните целеви групи туризъм. Ще засилим сътрудничеството и координацията между Министерство на туризма и бизнеса за налагане бранд „България“. Задължително ще обръщаме внимание и на българския турист със създаване на условия за първоначалното и последващото му привличане, което ще става сегментирано, таргетирано и фокусирано спрямо потребителското преживяване.

Трябва да бъде уреден статутът на националните курорти. На фокус идва алтернативният туризъм, здравния, балнео и СПА, планинският и велосипеден, които се оказа, че са най-търсене в условията на пандемия. Техният потенциал, както и този на конгресен и събитиен туризъм трябва да бъде разгърнат през следващите 4 години.

Необходимо е обсъждане с МРРБ за възможностите да бъдат подобрени такива пътища, както и възможността подобряването на частни пътища с туристическо значение да бъде подпомагано с данъчни облекчения.

Необходим е изцяло нов Закон за туризма. Сега действащият е неясен, променян е многократно и всичките промени бяха свързани с амбицията на министрите на туризма да контролират, колкото е възможно повече, сектора. Имаме нужда от кратък и ясен Закон за туризма, а всички подробности като категоризации, сертифициране и т.н. могат да бъдат в наредби, за да не се налага законът да се променя постоянно.

Трябва да се облекчи издаването на визи за руските туристи и от други трети страни на ЕС.

Кадрите са основна предпоставка за развитието и обезпечаването на бранша, както кадрово така и ресурсно, което от своя страна е предпоставка за високо качество на туристическия продукт. Важно е създаването на правила за ангажирането на заетостта в сектора, с цел създаване на качествено обслужване и повишаване на работните заплати. В туризма е необходимо силно дуално образование с търсене на начини за допълнителна квалификация на кадрите. Държавата чрез правителството трябва да се намеси във връзката образование – бизнес – нужда от кадри.

Сигурен съм, че това е напълно постижимо и с екипа ми ще се справим с проблемите на бранша. Време е министерство да поеме отговорност и да започне да работи за развитието на сектора.


Последвайте ни в Google News

 

Топ новини виж още

Хороскоп

Анкети