Последвайте ни: Facebook Twitter Instagram RSS
Търсене
Меню
  1. Начало
  2. Политика
  3. Инж. Йордан Вълчев, АПИ: От 2020 г. досега инфлацията в строителството е около 108%

Политика

Инж. Йордан Вълчев, АПИ: От 2020 г. досега инфлацията в строителството е около 108%

Инж. Йордан Вълчев, АПИ: От 2020 г. досега инфлацията в строителството е около 108% - Tribune.bg

„В бюджета за тази година има предвидени две пера за АПИ – за ремонт на пътища, ТРП има 680 милиона лева, а за капиталови разходи, което е ново строителство има предвидени малко над 1 милиард лева. С тези пари можем да построим около 50 км магистрали, около 100 км други пътища (понякога нови, понякога удвояване на съществуващи пътища) и да изремонтираме около 400 км път.“

Това каза пред БТВ изпълнителният директор на Управителния съвет на АПИ инж. Йордан Вълчев.

Той коментира цената на новата отсечка от магистралата Русе – Велико Търново. Според опозицията 50 милиона лева на километър е космическа цена и тя подозира корупционни схеми.

„Ако някой има данни за корупция, има органи, към които да се обърнат и да сезират. Като инженер професионалист в АПИ в момента не забелязвам такива схеми и нещата вървят все по-надобре. Реалната цена ще я разберем като построим пътя. Тази цена в момента е прогнозна, на която ще се играе търгът и това е максималната цена“, каза инж. Вълчев.

„Когато са играли търгът през 2020 г. прогнозната цена е била 13 млн. лв. на километър, тогава тя е била прогнозна, но е могла да бъде надвишавана и търгът е спечелен с 20 милиона лв. на километър. От 2020 г. досега инфлацията в строителството е около 108%, което прави, че цената на първия участък би трябвало да бъде около 42 милиона лева“, добави той.

По думите му цената на отсечката между Бяла и Велико Търново е такава, тъй като въпросният участък е по-сложен и там ще бъде построен най-големият пътен възел в България.

„Той включва около 10 км само връзки – най-голямата детелина и две връзки, които позволяват да се минава с по-голяма скорост. Това е връзка между две магистрали и този възел е много важен. Това допълнително удължава магистралата, това са си още 5 км. Оскъпява ги това, че в този участък има 2 км тунели, в другия участък няма никакви, има около 9 км виадукти, докато в другия са около 5-6 км“, обясни изп. директор на УС на АПИ.

По думите му срокът за строежа на отсечката Бяла-Велико Търново е пет години от подписването на договора с избрания изпълнител.

АПИ предвижда инхаус процедури за поставяне на трайна пътна маркировка. Каква е нейната трайност, зависи от вида на пътя, каза инж. Йордан Вълчев.

„Има големи разлики в зависимост от това на какъв път се полага. Ако е нова, например, стои седем години, на нов път. В България има и маркировки, които стоят по 20 години. На Е79, когато го построиха, има все още участъци, в които маркировката все още седи“, добави той.

По думите му временната маркировка трае около 2-3 месеца.

Строителството на обхода на Кресна трябва да започне в края на лятото, началото на есента, съобщи изпълнителният директор на УС на АПИ.

„Старото трасе на Кресна не може да се използва за магистрала и затова ново трасе се качва от Симитли горе в планината и се спуска към Кресна. За другото се готви процедура за проектиране в този участък на идейно трасе, различно от това, което е в момента“, посочи той.

Цената на едното платно от Гърция до София е около 60 млн. лв. на километър с индексацията, припомни той.

Магистрала от София до Варна ще имаме през 2031 г., каза инж. Йордан Вълчев.

„За всичките участъци има идейни проекти, всеки участък е на различна готовност. Някои са отчуждени, други тепърва се отчуждават. Има време за всичко до 2031 г.“, посочи той.


Последвайте ни в Google News

 

Топ новини виж още

Актуална тема

Хороскоп

Анкети

Tribune.bg иска съгласието Ви за използване на информация, събирана чрез бисквитки и подобни технологии, за да подобрим вашето изживяване на нашия сайт, да анализираме как го използвате и за маркетингови цели.

Персонализирана реклама и съдържание, преброяване на посещения и източници на трафик

Съхраняване на и/или достъп до информация на устройство

Политика за поверителност Бисквитки

Вашите настройки за поверителност

Ние и нашите партньори използваме информация, събирана чрез бисквитки и подобни технологии, за да подобрим Вашето изживяване на нашия сайт, да анализираме начина, по който го използвате, и за маркетингови цели. Защото уважаваме Вашето право на лична сигурност, можете да изберете да не позволите някои видове бисквитки. Обаче, блокирането на някои видове бисквитки може да влоши Вашето изживяване на сайта и услугите, които можем да предложим. В някои случаи данните, получени от бисквитки, се споделят с трети страни за анализ или маркетингови цели. Можете да използвате своето право да откажете от тази споделена информация по всяко време, като деактивирате бисквитките.

Политика за поверителност Бисквитки

Управление на предпочитанията за съгласие

Задължителни

Тези бисквитки и скриптове са необходими за функциониране на уебсайта и не могат да бъдат изключени. Обикновено те се задават само в отговор на действия, правени от вас, които отнасят до заявка за услуги, като задаване на настройките за поверителност, влизане или попълване на формуляри. Можете да зададете браузъра си да блокира или да ви извести за тези бисквитки, но част от сайта няма да работи. Тези бисквитки не съхраняват никакви лично идентифицируващи данни.

Винаги ВКЛ

Аналитични

Тези бисквитки и скриптове ни позволяват да преброяваме посещения и източници на трафик, така че да измерим и подобрим производителността на нашия сайт. Те ни помагат да знаем кои страници са най- и най-непопулярни и да видим как посетителите се движат по сайта. Всичка информация, която тези бисквитки събират, е кумулативна и неидентифицируема. Ако не разрешите тези бисквитки и скриптове, няма да знаем, кога сте посетили нашия сайт.

Маркетинг

Тези бисквитки и скриптове могат да бъдат зададени чрез нашия сайт от нашите рекламни партньори. Те могат да бъдат използвани от тези компании за построяване на профил на вашите интереси и показване на съответни реклами на други сайтове. Те не съхраняват директна лична информация, но са базирани на уникално идентифициране на вашия браузър и интернет устройство. Ако не разрешите тези бисквитки и скриптове, ще имате по-малко целенасочена реклама.