Последвайте ни: Facebook Twitter Instagram RSS
Търсене
Меню
  1. Начало
  2. Политика
  3. Караджов иска спешни мерки в жп транспорта: Трябва вторичен контрол, където е възможна човешката грешка

Политика

Караджов иска спешни мерки в жп транспорта: Трябва вторичен контрол, където е възможна човешката грешка

Караджов иска спешни мерки в жп транспорта: Трябва вторичен контрол, където е възможна човешката грешка - Tribune.bg
Снимка:

Комбинация от грешки е в основата на катастрофата в Локорско

Министърът на транспорта Гроздан Караджов свика на съвещание ръководителите на дружествата от състава на железницата, Изпълнителната агенция (ИА) „Железопътна администрация“, Борда за разследване на произшествия във въздушния, водния и железопътния транспорт. Поводът бе влаковата катастрофа в Локорско с 2 жертви, което е наложило да се прегледа системата за безопасност на жп транспорта. „Задачата, която поставям на дружествата, на Изпълнителната агенция и на Националия борд е нито една катастрофа повече в жп транспорта. Разисквахме пробивите, които намиране в систем,ата за безопасност и как те да бъдат запълнени най-бъзо, така че грабжданите да се движат безопасно и товарите да се превозват без проблем. Обявяваме нулева търпимост към всякакви, макар и на пръв поглед незначителни нарушения в дисциплината в нарушаване на правилата и нормите на железопътния транспорт", каза още Караджов.

„Нито един служител няма да бъде повече толериран, нито един от ръководителите няма да бъде толериран, ако такива нарушения доведат до произшествия или до катастрофа“, каза той.

Караджов поясни, че не последната катастрофа е „преляла чашата“, а зачестяването на едни и същи, повтарящите се нарушения на процедури. 

„Има зачестили излизания на червена светлина на машинисти, съгласувано устно с диспечера, а такива излизания, макар да са минавали между капките водят до инциденти. Проблем са и гарите, които не са прикачени към системите за сигурност и там може да се излезе от коловоз и да не се отбележи. Има и разрешения за маневри, когато се окаже коловозът зает, се посреща пътнически влак примерно с маневрен, а такива неща са недопустими. Толерирането на подобни нарушения представлява онази малка врата, през която едно малко нарушение води до фаталните последици от последната катастрофа край Локорско“, категоричен е Караджов.

„Освен процедурите, които действат в момента, трябва да мислим и за система за вторичен контрол, там, където е възможна човешката грешка, да има система за технически контрол, която да натиска бутона стоп, независимо дали човек е допуснал грешката. За да се случи това, на компаниите е даден срок до края на седмицата да анализират слабостите в системата за безопасност и да изпратят доклад с мерки, които искат да се реализират в мрежата, така че да няма повече катастрофи, посочи министърът.

Мерките ще се разделят на две части – спешни и неотложни мерки и такива, които изискват по сериозно финансиране, които ще се направят впоследствие – настаняване на модерни системи на борда, които да предотвратят, тоест дори когато машинистът е допуснал грешка, то машината да спира, независимо от неговата грешка. До месец мерките трябва да се приведат в действие. Няма да се толерират нарушаване на правилата и други задачи, търгове, конкурси, такива да се изпълняват освен тази за безопасността на движението по железния път, подчерта още Караджов.

Относно катастрофата в Локорско министърът заяви, че са нарушени редица правила

„Направено е излизане на композицията по главното трасе. Друга грешка е кой е отишъл за баничка, кой до тоалетната и не са си предали. Не може сигурността за движение на жп пътя да е оставена на паметта на някой, който може да бъде ангажиран и да забрави да каже на машинистите“, заяви той.


Последвайте ни в Google News

 

Топ новини виж още

Хороскоп

Анкети