Последвайте ни: Facebook Twitter Instagram RSS
Търсене
Меню
  1. Начало
  2. Политика
  3. Караджов не се интересува от протестите, не се отказва от разширението на ТОЛ системата

Политика

Караджов не се интересува от протестите, не се отказва от разширението на ТОЛ системата

Караджов не се интересува от протестите, не се отказва от разширението на ТОЛ системата - Tribune.bg
Снимка:

Тежкотоварните превозвачи да могат да обжалват наложените им от ТОЛ системата санкции, ако те се дължат на неволно допуснати и коригирани в последствие грешки. Такива законодателни промени са инициирани от регионалното министерство заяви пред БНТ регионалният министър Гроздан Караджов.

„Целта е тези високи наказания заради пропуснати сегменти или пропуснато начало или край на маршрута, те да могат след това чрез своя оператор, който ги поддържа, да заявят тези грешки и да не бъдат третирани като нарушители. Така нарушенията, които се дължат на неволни грешки, ще бъдат изчистени и очакваме да останат не повече от 10% от сегашните."

Регионалният министър заяви категорично, че има политическа воля за въвеждане на такси за тежкотоварните превозвачи използване на второкласната пътна мрежа и протестите не биха повлияли това решение. Предложението на МРРБ е ТИР-овете да плащат между 2ст. и 7 ст. такса на километър.

Естествено е, че ако досега си плащал 0 стотинки, всяка цена, която ти предложат, ще е висока. Със същите аргументи е отклонено въвеждането на ТОЛ такси за второкласната мрежа през 2020 – уплашили са се от протестите. Аз съм "за" превозвачите да изразят гражданския си глас, но има политическа воля да подредим нещата така, както трябва да са." - каза Караджов.

В момента приходите от пътни такси, които събира държавата, се попълван на две трети от леките автомобили и на една трета от тежкотоварния транспорт. Идеята на ТОЛ системата, обаче, е съотношението да е обратно, тъй като тежкотоварните автомобили цапат и амортизиран повече пътната мрежа. Затова паралелно с въвеждането на ТОЛ такса за второкласната пътна мрежа, се предвижда и поевтиняване на годишната винетка за леки автомобили с около 10 лева от догодина.

Освен това често шофьорите на тежкотоварните автомобили избират второкласната пътна мрежа, за да избегнат таксите, което допълнително води до износването ѝ. Според министър Караджов заплащането на тол такса за този тип пътища няма да оскъпи сериозно превоза на товари.

„За фалити не може да се говори. Представете си - един ТИР превозва на 300 км. литър олио или килограм брашно, ще се оскъпи не повече от стотинка. Така че не смятам, че може да говорим сериозно за инфлация. Може да го подхвърлим на масата като теза, но не се подкрепя икономически." - каза Караджов.

По въпроса с изграждането на АМ "Струма" през Кресненското дефиле регионалният министър заяви, че се води "тежък диалог" с министерството на околната среда и водите. Три работни групи, по настояване на екоминистерството, проверяват всички варианти за строеж на трасето и това ще отнеме няколко месеца.


Последвайте ни в Google News

 

Топ новини виж още

Актуална тема

Хороскоп

Анкети

Tribune.bg иска съгласието Ви за използване на информация, събирана чрез бисквитки и подобни технологии, за да подобрим вашето изживяване на нашия сайт, да анализираме как го използвате и за маркетингови цели.

Персонализирана реклама и съдържание, преброяване на посещения и източници на трафик

Съхраняване на и/или достъп до информация на устройство

Политика за поверителност Бисквитки

Вашите настройки за поверителност

Ние и нашите партньори използваме информация, събирана чрез бисквитки и подобни технологии, за да подобрим Вашето изживяване на нашия сайт, да анализираме начина, по който го използвате, и за маркетингови цели. Защото уважаваме Вашето право на лична сигурност, можете да изберете да не позволите някои видове бисквитки. Обаче, блокирането на някои видове бисквитки може да влоши Вашето изживяване на сайта и услугите, които можем да предложим. В някои случаи данните, получени от бисквитки, се споделят с трети страни за анализ или маркетингови цели. Можете да използвате своето право да откажете от тази споделена информация по всяко време, като деактивирате бисквитките.

Политика за поверителност Бисквитки

Управление на предпочитанията за съгласие

Задължителни

Тези бисквитки и скриптове са необходими за функциониране на уебсайта и не могат да бъдат изключени. Обикновено те се задават само в отговор на действия, правени от вас, които отнасят до заявка за услуги, като задаване на настройките за поверителност, влизане или попълване на формуляри. Можете да зададете браузъра си да блокира или да ви извести за тези бисквитки, но част от сайта няма да работи. Тези бисквитки не съхраняват никакви лично идентифицируващи данни.

Винаги ВКЛ

Аналитични

Тези бисквитки и скриптове ни позволяват да преброяваме посещения и източници на трафик, така че да измерим и подобрим производителността на нашия сайт. Те ни помагат да знаем кои страници са най- и най-непопулярни и да видим как посетителите се движат по сайта. Всичка информация, която тези бисквитки събират, е кумулативна и неидентифицируема. Ако не разрешите тези бисквитки и скриптове, няма да знаем, кога сте посетили нашия сайт.

Маркетинг

Тези бисквитки и скриптове могат да бъдат зададени чрез нашия сайт от нашите рекламни партньори. Те могат да бъдат използвани от тези компании за построяване на профил на вашите интереси и показване на съответни реклами на други сайтове. Те не съхраняват директна лична информация, но са базирани на уникално идентифициране на вашия браузър и интернет устройство. Ако не разрешите тези бисквитки и скриптове, ще имате по-малко целенасочена реклама.