Каракачанов: Авиационната техника не е Жигула, не се ремонтира във всеки сервиз
В понеделник изтича срокът за подаване на оферти за нов тип боен самолет
„Българските самолети СУ25 може да се ремонтират в Русия и Беларус, и Основен критерий за пристъпване към подписване на подобна договореност ще бъде икономически най-изгодната цена“. Това съобщи по време на петъчния парламентарен контрол вицепремиерът и министър на отбраната Красимир Каракачанов.
Според него българското предприятие Авионамс е упълномощено за тази цел от Русия, но в момента няма възможност да извърши ремонта за близо 22 млн. лв., защото от 2001 г. не е ремонтирало подобни самолети.
„Ние сме разговаряли с руската страна, две до три години са необходими, за да започнат тази дейност“, обясни той.
Министърът на отбраната посочи, че и държавното предприятие „Терем Летец“ извършва ремонт на авиационна техника, но на МИ17.
„Ще ме попитате защо не поканихте и Булгарплод?! Ами не могат да извършат подобна дейност!“, заяви той.
Каракачанов изтъкна пред депутатите, че не приема намеците за комисионна за фирма-посредник, защото в случая относно рамковото споразумение за СУ25 са изпратени писма директно на двата потенциални ремонтни завода в Беларус и Русия. Според Каракачанов контактът е директен и фирма-посредник няма.
Министърът на отбраната коментира още, че в понеделник изтича срокът за подаване на оферти по процедурата за закупуване на нови самолети за българската армия.
Той не се притеснява, че неговият заместник от вчера е в Швеция, защото офертите за нова авиационна техника и нова техника за сухопътните ни войски могат да бъдат подадени от много страни-членки на НАТО. Нашата страна не може да прекъсне контактите си със своите партньори от Алианса, докато текат тръжните процедури, изкоментира министърът.
Автор: Моника Гаджанова
FaceBook Twitter Pinterest https://tribune.bg/bg/politika/karakachanov_aviacionnata_tehnika_ne_e_zhigula_ne_se_remontira_vyv_vseki_serviz/
Коментари (0)
Добави коментар