Методът „таен клиент“ и в държавната администрация
Съветът за административната реформа прие и нови Стандарти за обществени консултации
Съветът за административната реформа проведе днес заседание под председателството на вицепремиера Томислав Дончев. На заседанието бяха одобрени важни документи, допринасящи за повишаването на ефективността и качеството на работата на администрацията, съобщават от правителствената информационна служба.
Приета бе Методология за провеждане на наблюдение по метода „таен клиент“, която може да се използва от всички централни и териториални администрации, предоставящи административни услуги.
Одобрени бяха Стандарти за провеждане на обществени консултации, което е следваща стъпка в усилията за подобряване на практиката в администрацията за осигуряване участието на гражданите в процесите по вземане на решения и издаване на актове. По правило стандартите са предназначени за администрацията, която организира провеждането на различните видове консултации, но те могат да бъдат полезни и на гражданите, които ще намерят в тях основните начини за участие в консултациите.
Приети бяха и Правила, процедури и критерии за определяне на представители на гражданските организации в консултативни органи. Те имат за цел да поставят стабилна основа и унифициран подход в практиките на администрацията за привличане на гражданска експертиза в консултативните органи на администрацията. Правилата съдържат примерни процедури и критерии, по които да се извършва привличането на експерти от обществото.
FaceBook Twitter Pinterest https://tribune.bg/bg/politika/metodat-taen-klient-i-v-darzhavnata-administratsiya/
Коментари (0)
Добави коментар