Последвайте ни: Facebook Twitter Instagram RSS
Търсене
Меню
  1. Начало
  2. Политика
  3. Министър Петя Аврамова посочи Индустриална зона „Сливен – Ямбол“ за стъпка към привличане на инвеститори

Политика

Министър Петя Аврамова посочи Индустриална зона „Сливен – Ямбол“ за стъпка към привличане на инвеститори

Министър Петя Аврамова посочи Индустриална зона Сливен – Ямбол за стъпка към привличане на инвеститори - Tribune.bg
Снимка:

Сигурността, свързаността и бързината на придвижването са основните акценти за развитието на регионите, подчерта Аврамова

Бързината на придвижване е основното звено, което може да допринесе за по-бързото развитие на Индустриална зона „Сливен – Ямбол“. Сега пътят между двата областни града е много натоварен. Идеята ни е той да бъде разширен с още две ленти, така че да може да се пътува за 20 мин. от единия до другия областен град. Това заяви Стефан Радев – кандидат за кмет, издигнат от ГЕРБ, на среща с представители на бизнеса и строителния бранш в града. На срещата присъстваха министърът на регионалното развитие и благоустройството Петя Аврамова и министърът на земеделието, храните и горите Десислава Танева.

„Тази свързаност би направила от Сливен и Ямбол една голяма агломерация, която заедно с околните населени места, е с население от около 330 000 жители. Това прави този център много по-значим на картата на България. Това е и в духа на регионалната политика, която следва България, в която свързаността и регионите са много важни. Смятам, че ако постигнем такова взаимодействие и обединение ще бъдем много по-значими и привлекателни за инвеститори, за хората търсещи по-добри възможности за работа, образование, здравеопазване и социален живот“, заяви Стефан Радев при представянето на приоритетите в сектор „Икономическо развитие“. Той обясни, че вече има разработен ПУП за летище „Бършен“, с територия над 2700 дка. Около пистата, която ще запази функцията си, са обособени парцели, които могат да бъдат развивани. За целта ще бъде създадено общинско дружество, като партньор ще бъде привлечено държавното предприятие „Индустриални зони“. Ще бъде изградена цялата необходима инфраструктура, така че всеки потенциален инвеститор да започне проектиране и строителство веднага, обясни Радев. „Целта ни е да разкрием добре платени работни места. Искаме да имаме готовност, да сме на пазара, за да реагираме веднага. Убедени сме, че това е най-доброто решение за доброто бъдеще на нашия град, за региона и за хората тук“, каза още Стефан Радев.

„Свързаността, сигурността и бързината на придвижване са основните акценти в развитието на регионите. Те са важна предпоставка и за привличането на инвеститори, както и за вече съществуващия бизнес“, каза министър Аврамова. Според нея изграждането на обща Икономическа зона и обединението на двата областни града с общ инвеститорски план, са добър поглед в бъдещето, защото това е и бъдещето на новата регионална политика и това, което се готви за новия програмен период по ОП „Региони в растеж“. „В новия програмен период ще се търсят проекти с добавена стойност, т.е. такива, които водят до икономическо развитие на регионите. Радвам се, че г-н Радев и кметът на Ямбол започнаха тази подготовка много рано, така че да имат пълна готовност в новия програмен период да използват максимално бързо ресурсите на новата оперативна програма с проектна готовност. По този повод МРРБ и Агенция „Пътна инфраструктура“ стартираха подготовка и за реализация на проекта за четирилентов път. Вече има изготвено техническо задание от УС на АПИ и предстои възлагане в близките дни на предпроектно проучване за разширението на този път, чието изпълнение през 2021 година би бил един прекрасен проект, с партньори двата областни града и АПИ“, заяви министър Аврамова.

Тя допълни още, че от началото на годината за ремонт и поддържане на пътната мрежа в област Сливен са вложени 21 милиона лева, а пътищата в областта са едни от най-добрите в страната. Подписан е и проектът за доизграждане и рехабилитация на водоснабдителна и канализационна инфраструктура на Сливен. Проектът е на обща стойност 133,3 млн. лв., като ОПОС осигурява 95,6 млн. лв. Мерките предвиждат рехабилитация, ремонт и изграждане на 58,2 км водопроводна мрежа и 44,8 км канализационна мрежа. Ще бъдат реконструирани пречиствателна станция за отпадъчни води (ПСОВ) - Сливен и ПСОВ - Нова Загора, каза още регионалният министър. МРРБ ще отпусне средства и по проект за подмяна на водопроводната мрежа и изграждане на компрометирания външен водопровод на село Жельо войвода. Общата дължина на мрежата е 66 км, като 6 от тях са на външния водопровод. По ОП „Региони в растеж“ най –много проекти имат общините Сливен и Нова Загора – 9, които се изпълняват успешно.

Министър Аврамова пожела успех на Стефан Радев на предстоящите избори на 27 октомври, за да продължи успешната работа и реализирането на добрите проекти.


Последвайте ни в Google News

 

Коментари (2)

ЯМБОЛЛИЯ Заедно със съседите е най-добре. Много сме близо. На първо време е нужен по-широк път и общи промишлени зони. По-късно свързващите села ще бъдат: Кабиле,Дражево и Хаджидимитрово от ямболска страна и Крушаре,Камен,Гергевец и Самуилово от сливенска. Тези седем села са с над 10 000 живущи по настоящ адрес. Тези села ще са органическата връзка и спойка на бъдещия обединен град. Може за в бъдеще да се построи и абсолютно прав път,който ще съкрати разстоянието с над километър. Т ака ще имаме две шосейни връзки. Нужен е и прав трамваен път. Също и велопът да ни свързва. Този обединен град ще има дължина 32 ( тридесет и два) километра от краят на кв. Комлука на северозапад в Сливен до края на гробищата на югоизток в Ямбол. Средна ширина--към 10 (десет) километра. Разполагаме и с прекрасни околност за отдих.
15.07.2020 01:06 / Отговор
ЯМБОЛЛИЯ Ще станем ЯМБОЛ и СЛИВЕН общ град,защото сме близо и между нас са седем села: КАБИЛЕ,ДРАЖЕВО,ХАДЖИ ДИМИТРОВО,КРУШАРЕ,КАМЕН,ГЕРГЕВЕЦ и САМУИЛОВО. В тези седем села живеят 10 000 човека. На първо време са нужни : широк шосеен път и общи промишлени зони. Много важна е промишлена зона между ямболското село ХАДЖИ ДИМИТРОВО и сливенското село КРУШАРЕ. След време са нужни и: още една връзка по шосе,но съвсем права, която ще скъси пътя с един километър,също трамвайна линия и велосипедна връзка. Така ще се получи град дълъг 32( тридесет и два) км и широк средно 10(десет) км . Имаме и прекрасни зони за отдих и развлечение в околностите.
15.07.2020 01:26 / Отговор

Добави коментар




Топ новини виж още

Хороскоп

Анкети