Последвайте ни: Facebook Twitter Instagram RSS
Търсене
Меню
  1. Начало
  2. Политика
  3. Николай Нанков: „Ала-балата“ на Промяната не се яде, асфалтът носи препитание на цели региони

Политика

Николай Нанков: „Ала-балата“ на Промяната не се яде, асфалтът носи препитание на цели региони

Николай Нанков: Ала-балата на Промяната не се яде, асфалтът носи препитание на цели региони - Tribune.bg

„АМ „Хемус“ се забави толкова, защото проектът беше използван от опонентите ни за политическа война с ГЕРБ. Три години минаха и това вече е ясно на всички. От страна на Промяната може да се чуят много оправдания, но фактите говорят сами – магистрала няма. Нашите планове бяха напълно реалистични и изцяло в синхрон със законодателството, с добра организация на администрацията. Да, към днешна дата, ако се спазваше нашият график, „Хемус" щеше да задминава Велико Търново, а до края на годината щеше да стигне до Търговище и оттам като се свърже с готовото вече трасе, за Коледа от София до Варна щеше да се пътува по магистрала. 50 години след първата й копка, но щеше да е готова. Това беше пропиляно“.

Това коментира пред „24 часа“ Николай Нанков от ГЕРБ/СДС.

„Какво получиха гражданите от Промяната – фойерверки, заклинания, „ала-бала“, както казва лидерът им Кирил Петков и накрая – нищо. Три години бяха изгубени. Хората се умориха от избори, от празни обещания. Имат нужда от предвидимост и стабилност, от управници, които са честни с тях и изпълняват поетите ангажименти. Ние от ГЕРБ-СДС винаги сме били реалисти и винаги сме давали обещания, които изпълняваме“, казва той.

Според него, проблемите на гражданите изобщо не са такива, „каквито се въртят в „балона“ на Промяната“.

„Хората рязко обедняха заради високата инфлация, която лошото управление на Промяната причини. И това е най-големият проблем на хората. Увеличените доходи, с които от сутрин до вечер се хвалят Промяната, не могат да преодолеят оскъпяването. Да не говорим, че държавата е затънала в дългове. Промяната опитват да построят една илюзорна паралелна реалност и мислят, че хората не виждат фалша ѝ. Промяната им предлага напудрени презентации, но когато гражданите отидат в магазина, рязко ги сграбчва реалността – защото покупателната им способност е драматично намаляла. Цели поколения от по-млади българи не помнят такова обедняване . А това води след себе си други проблеми. Като например тревога от бъдещето, липсва усещане за перспектива – на пръв поглед това може да звучи като общи приказки, но всъщност е много тревожна тенденция“, обясни Нанков.

Дори на срещи с избиратели в Ловеч, първият въпрос към него е бил за магистралата, а могат ли да се оправят доходите.

„Хората са наясно обаче, че магистралата води след себе си ръст на икономиката в регионите, през които преминава, повишаване на заетостта, стабилни доходи, мобилност на работната ръка. Затова ще работя в област Ловеч да бъде подобрен бизнес климатът което ще подпомогне трайно увеличаване на доходите и те да надминат средните за страната. Не като онази лъжа на Кирил Петков за завода за електромобили – на изборите ще си понесат последствията, убеден съм. Нито като празните обещания, които водачът на листата им в региона дава. Хората вече се убедиха кой работи и постига резултати и кой ги лъже. Атакуваха ни през годините, че асфалт не се яде – помните ли? Днес аз казвам – „ала-балата“ на Промяната не се яде, асфалтът носи препитание на цели региони“, коментира Нанков, според когото със забавянето на „Хемус“ цяла Северна България е станала заложник на лъжите на „Промяната“ и драматично се е забавило икономическото развитие, което хората и бизнесът от десетилетия очакват.

„Какво стана на финала – това, което ние предупреждавахме. „Хемус“ ще се довърши по инхаусите, но оскъпена със стотици милиони. При управлението на регионалния министър на ПП през март тази година с милиони са индексирани инхаус договори между АПИ и „Автомагистрали“. Реалното строителство още не може да започне – в профила си във фейсбук пуснах видео от терена и това ясно се вижда, още няма никаква техника. От МРРБ казват, че е нужно време теренът да бъде „саниран“ – т.е. отново да се приведе във вид на строителна площадка. Истината е, че докато ние не се захванем, няма да има „Хемус“ – защото е нужен управленски капацитет и опит в организирането на толкова мащабни дейности“, категоричен е политикът.

По думите му състоянието на другите големи обекти е същото.

„Напредъкът е, както се казва, до под кривата круша“, обобщи той и напомни статистиката, че през 2023 г. са били построени 15 км. магистрали и 11 км други пътища.

„Само за сравнение – правителствата на ГЕРБ построиха за 10 г. почти 500 км – т.е. по 50 км на година. А и „магистралата на ПП“ от 2023 г. всъщност е онази част от „Европа“, която беше изградена по наше време – оставаше само да се сложат мантинелите, пътните знаци и маркировката. Същото е положението и с друг обект – в началото на годината отвориха временно за движение отсечки от Видин-Ботевград, сега ще трябва да ги затварят пак за довършване на строителството – само се причинява неудобство на гражданите, за да може някой от Промяната да отчете дейност, че пуска нови трасета. Те вече и подигравките ми не заслужават – защото заради некадърността им потърпевши са хората“, смята Николай Нанков.

Той е категоричен, че политическата криза се отрази на всичко, включително на състоянието на пътищата, защото три години те на практика не бяха поддържани, а това е изключително важно, за да не се налагат чести основни ремонти. Нанков коментира, че връзките Север-Юг са важен акцент.

„Това направление изисква фокус върху реалното изграждане на тунелите Шипка и Петрохан. Държавата е длъжник на Северна България – ускорено довършване на „Хемус“ е топ приоритет за мен като депутат от Ловеч. Няма среща в областта, на която да не ме питат за „Хемус“. И също така, не по-мало важно – амбицията ни е да осигурим минимум по 2000 км качествено ремонтирани републикански пътища всяка година. И за да не говорим само за пътища, ще си позволя да откроя още една важна тема, която в променящия се свят набира острота – водните запаси на планетата и тяхното умно управление. Много можем да говорим за климатичните промени, хората ги виждат и усещат. Но у нас те са съчетани с необходимостта от огромен ресурс за обновяване на остарялата ВиК мрежа. Да, много инвестиции дойдоха по линия на европейската солидарност, въпреки че политическата нестабилност през последните три години силно удари и ВиК сектора. Там тепърва очаквам да излизат наяве „цъкащи бомби“, заложени от предходни ръководства на МРРБ. А и, образно казано, водната карта на България е променена – трябва да се обследва и „заснеме“ актуалната картина, за да бъдат умно насочени инвестициите. И гражданите да получават надеждна и качествена ВиК услуга, която да не е непосилно скъпа“, каза той и призова в нов закон за ВиК да залегне понятието „водна бедност“, за се планира навременна подкрепа за нуждаещите се.

Николай Нанков каза още, че заради управленско безсилие се е забавило разширението на Околовръстното в София.

„Регионални министри и шефове на АПИ се сменяха, всички казваха колко е важен този обект. И нищо. Но нали не те висят в тапите всяка сутрин и всяка вечер. Вече три години не е започнало разширението на последната част на Околовръстното - между бул. „България“ и „Люлин“. А проект има“, напомни той.

„Да не забравяме, че това трасе е свързано и с друг значим проект – Националната детска болница, достъпът до която ще е по-бърз през разширеното Околовръстно. Трябва темпо, темпо – това е. С ала-бала не става. … аз помня как изглеждаха общините преди да управляваме ние. Работим с всички кметове – без значение от коя партия са. Защото направеното остава да се ползва от хората – не от избирателите на една или друга партия. Винаги сме се водили от този принцип, така ще е и в бъдеще. Давам ви пример от тази година. Именно благодарение на инициативата на ГЕРБ в отделно приложение в държавния бюджет за 2024 г. парламентът одобри поименен списък с общо 2256 общински проекта, които държавата ще финансира. От тях 97 са в област Ловеч и аз искам да благодаря на всички колеги, които ме подкрепиха колко важни са те и бяха включени в инвестиционната програма. В тях са разнородни обекти, но преобладават общинските пътища и улици, ВиК, туристически и спортни обекти. Това се случи въпреки нежеланието на тогавашния финансов министър Асен Василев. Който впоследствие прибра 800 млн. лв. от сметката на МРРБ и им остави за тази година разполагаеми само 400 милиона лева. И сега ПП в кампанията имат нахалството да обясняват как те са направили най-мащабната общинска програма. Ами не са. Министърът им е подписал споразумения с общините, да – но това е било в изпълнение на решение на Народното събрание. А колко средства е разплатил – аз ще ви кажа, нула. Така че отново „ала-бала“ откъм ПП. Те само това могат“, обясни Николай Нанков.


Последвайте ни в Google News

 

Топ новини виж още

Актуална тема

Хороскоп

Анкети

Tribune.bg иска съгласието Ви за използване на информация, събирана чрез бисквитки и подобни технологии, за да подобрим вашето изживяване на нашия сайт, да анализираме как го използвате и за маркетингови цели.

Персонализирана реклама и съдържание, преброяване на посещения и източници на трафик

Съхраняване на и/или достъп до информация на устройство

Политика за поверителност Бисквитки

Вашите настройки за поверителност

Ние и нашите партньори използваме информация, събирана чрез бисквитки и подобни технологии, за да подобрим Вашето изживяване на нашия сайт, да анализираме начина, по който го използвате, и за маркетингови цели. Защото уважаваме Вашето право на лична сигурност, можете да изберете да не позволите някои видове бисквитки. Обаче, блокирането на някои видове бисквитки може да влоши Вашето изживяване на сайта и услугите, които можем да предложим. В някои случаи данните, получени от бисквитки, се споделят с трети страни за анализ или маркетингови цели. Можете да използвате своето право да откажете от тази споделена информация по всяко време, като деактивирате бисквитките.

Политика за поверителност Бисквитки

Управление на предпочитанията за съгласие

Задължителни

Тези бисквитки и скриптове са необходими за функциониране на уебсайта и не могат да бъдат изключени. Обикновено те се задават само в отговор на действия, правени от вас, които отнасят до заявка за услуги, като задаване на настройките за поверителност, влизане или попълване на формуляри. Можете да зададете браузъра си да блокира или да ви извести за тези бисквитки, но част от сайта няма да работи. Тези бисквитки не съхраняват никакви лично идентифицируващи данни.

Винаги ВКЛ

Аналитични

Тези бисквитки и скриптове ни позволяват да преброяваме посещения и източници на трафик, така че да измерим и подобрим производителността на нашия сайт. Те ни помагат да знаем кои страници са най- и най-непопулярни и да видим как посетителите се движат по сайта. Всичка информация, която тези бисквитки събират, е кумулативна и неидентифицируема. Ако не разрешите тези бисквитки и скриптове, няма да знаем, кога сте посетили нашия сайт.

Маркетинг

Тези бисквитки и скриптове могат да бъдат зададени чрез нашия сайт от нашите рекламни партньори. Те могат да бъдат използвани от тези компании за построяване на профил на вашите интереси и показване на съответни реклами на други сайтове. Те не съхраняват директна лична информация, но са базирани на уникално идентифициране на вашия браузър и интернет устройство. Ако не разрешите тези бисквитки и скриптове, ще имате по-малко целенасочена реклама.