Последвайте ни: Facebook Twitter Instagram RSS
Търсене
Меню
  1. Начало
  2. Политика
  3. Николай Нанков: „Ала-балата“ на Промяната не се яде, асфалтът носи препитание на цели региони

Политика

Николай Нанков: „Ала-балата“ на Промяната не се яде, асфалтът носи препитание на цели региони

Николай Нанков: Ала-балата на Промяната не се яде, асфалтът носи препитание на цели региони - Tribune.bg

„АМ „Хемус“ се забави толкова, защото проектът беше използван от опонентите ни за политическа война с ГЕРБ. Три години минаха и това вече е ясно на всички. От страна на Промяната може да се чуят много оправдания, но фактите говорят сами – магистрала няма. Нашите планове бяха напълно реалистични и изцяло в синхрон със законодателството, с добра организация на администрацията. Да, към днешна дата, ако се спазваше нашият график, „Хемус" щеше да задминава Велико Търново, а до края на годината щеше да стигне до Търговище и оттам като се свърже с готовото вече трасе, за Коледа от София до Варна щеше да се пътува по магистрала. 50 години след първата й копка, но щеше да е готова. Това беше пропиляно“.

Това коментира пред „24 часа“ Николай Нанков от ГЕРБ/СДС.

„Какво получиха гражданите от Промяната – фойерверки, заклинания, „ала-бала“, както казва лидерът им Кирил Петков и накрая – нищо. Три години бяха изгубени. Хората се умориха от избори, от празни обещания. Имат нужда от предвидимост и стабилност, от управници, които са честни с тях и изпълняват поетите ангажименти. Ние от ГЕРБ-СДС винаги сме били реалисти и винаги сме давали обещания, които изпълняваме“, казва той.

Според него, проблемите на гражданите изобщо не са такива, „каквито се въртят в „балона“ на Промяната“.

„Хората рязко обедняха заради високата инфлация, която лошото управление на Промяната причини. И това е най-големият проблем на хората. Увеличените доходи, с които от сутрин до вечер се хвалят Промяната, не могат да преодолеят оскъпяването. Да не говорим, че държавата е затънала в дългове. Промяната опитват да построят една илюзорна паралелна реалност и мислят, че хората не виждат фалша ѝ. Промяната им предлага напудрени презентации, но когато гражданите отидат в магазина, рязко ги сграбчва реалността – защото покупателната им способност е драматично намаляла. Цели поколения от по-млади българи не помнят такова обедняване . А това води след себе си други проблеми. Като например тревога от бъдещето, липсва усещане за перспектива – на пръв поглед това може да звучи като общи приказки, но всъщност е много тревожна тенденция“, обясни Нанков.

Дори на срещи с избиратели в Ловеч, първият въпрос към него е бил за магистралата, а могат ли да се оправят доходите.

„Хората са наясно обаче, че магистралата води след себе си ръст на икономиката в регионите, през които преминава, повишаване на заетостта, стабилни доходи, мобилност на работната ръка. Затова ще работя в област Ловеч да бъде подобрен бизнес климатът което ще подпомогне трайно увеличаване на доходите и те да надминат средните за страната. Не като онази лъжа на Кирил Петков за завода за електромобили – на изборите ще си понесат последствията, убеден съм. Нито като празните обещания, които водачът на листата им в региона дава. Хората вече се убедиха кой работи и постига резултати и кой ги лъже. Атакуваха ни през годините, че асфалт не се яде – помните ли? Днес аз казвам – „ала-балата“ на Промяната не се яде, асфалтът носи препитание на цели региони“, коментира Нанков, според когото със забавянето на „Хемус“ цяла Северна България е станала заложник на лъжите на „Промяната“ и драматично се е забавило икономическото развитие, което хората и бизнесът от десетилетия очакват.

„Какво стана на финала – това, което ние предупреждавахме. „Хемус“ ще се довърши по инхаусите, но оскъпена със стотици милиони. При управлението на регионалния министър на ПП през март тази година с милиони са индексирани инхаус договори между АПИ и „Автомагистрали“. Реалното строителство още не може да започне – в профила си във фейсбук пуснах видео от терена и това ясно се вижда, още няма никаква техника. От МРРБ казват, че е нужно време теренът да бъде „саниран“ – т.е. отново да се приведе във вид на строителна площадка. Истината е, че докато ние не се захванем, няма да има „Хемус“ – защото е нужен управленски капацитет и опит в организирането на толкова мащабни дейности“, категоричен е политикът.

По думите му състоянието на другите големи обекти е същото.

„Напредъкът е, както се казва, до под кривата круша“, обобщи той и напомни статистиката, че през 2023 г. са били построени 15 км. магистрали и 11 км други пътища.

„Само за сравнение – правителствата на ГЕРБ построиха за 10 г. почти 500 км – т.е. по 50 км на година. А и „магистралата на ПП“ от 2023 г. всъщност е онази част от „Европа“, която беше изградена по наше време – оставаше само да се сложат мантинелите, пътните знаци и маркировката. Същото е положението и с друг обект – в началото на годината отвориха временно за движение отсечки от Видин-Ботевград, сега ще трябва да ги затварят пак за довършване на строителството – само се причинява неудобство на гражданите, за да може някой от Промяната да отчете дейност, че пуска нови трасета. Те вече и подигравките ми не заслужават – защото заради некадърността им потърпевши са хората“, смята Николай Нанков.

Той е категоричен, че политическата криза се отрази на всичко, включително на състоянието на пътищата, защото три години те на практика не бяха поддържани, а това е изключително важно, за да не се налагат чести основни ремонти. Нанков коментира, че връзките Север-Юг са важен акцент.

„Това направление изисква фокус върху реалното изграждане на тунелите Шипка и Петрохан. Държавата е длъжник на Северна България – ускорено довършване на „Хемус“ е топ приоритет за мен като депутат от Ловеч. Няма среща в областта, на която да не ме питат за „Хемус“. И също така, не по-мало важно – амбицията ни е да осигурим минимум по 2000 км качествено ремонтирани републикански пътища всяка година. И за да не говорим само за пътища, ще си позволя да откроя още една важна тема, която в променящия се свят набира острота – водните запаси на планетата и тяхното умно управление. Много можем да говорим за климатичните промени, хората ги виждат и усещат. Но у нас те са съчетани с необходимостта от огромен ресурс за обновяване на остарялата ВиК мрежа. Да, много инвестиции дойдоха по линия на европейската солидарност, въпреки че политическата нестабилност през последните три години силно удари и ВиК сектора. Там тепърва очаквам да излизат наяве „цъкащи бомби“, заложени от предходни ръководства на МРРБ. А и, образно казано, водната карта на България е променена – трябва да се обследва и „заснеме“ актуалната картина, за да бъдат умно насочени инвестициите. И гражданите да получават надеждна и качествена ВиК услуга, която да не е непосилно скъпа“, каза той и призова в нов закон за ВиК да залегне понятието „водна бедност“, за се планира навременна подкрепа за нуждаещите се.

Николай Нанков каза още, че заради управленско безсилие се е забавило разширението на Околовръстното в София.

„Регионални министри и шефове на АПИ се сменяха, всички казваха колко е важен този обект. И нищо. Но нали не те висят в тапите всяка сутрин и всяка вечер. Вече три години не е започнало разширението на последната част на Околовръстното - между бул. „България“ и „Люлин“. А проект има“, напомни той.

„Да не забравяме, че това трасе е свързано и с друг значим проект – Националната детска болница, достъпът до която ще е по-бърз през разширеното Околовръстно. Трябва темпо, темпо – това е. С ала-бала не става. … аз помня как изглеждаха общините преди да управляваме ние. Работим с всички кметове – без значение от коя партия са. Защото направеното остава да се ползва от хората – не от избирателите на една или друга партия. Винаги сме се водили от този принцип, така ще е и в бъдеще. Давам ви пример от тази година. Именно благодарение на инициативата на ГЕРБ в отделно приложение в държавния бюджет за 2024 г. парламентът одобри поименен списък с общо 2256 общински проекта, които държавата ще финансира. От тях 97 са в област Ловеч и аз искам да благодаря на всички колеги, които ме подкрепиха колко важни са те и бяха включени в инвестиционната програма. В тях са разнородни обекти, но преобладават общинските пътища и улици, ВиК, туристически и спортни обекти. Това се случи въпреки нежеланието на тогавашния финансов министър Асен Василев. Който впоследствие прибра 800 млн. лв. от сметката на МРРБ и им остави за тази година разполагаеми само 400 милиона лева. И сега ПП в кампанията имат нахалството да обясняват как те са направили най-мащабната общинска програма. Ами не са. Министърът им е подписал споразумения с общините, да – но това е било в изпълнение на решение на Народното събрание. А колко средства е разплатил – аз ще ви кажа, нула. Така че отново „ала-бала“ откъм ПП. Те само това могат“, обясни Николай Нанков.


Последвайте ни в Google News

 

Топ новини виж още

Хороскоп

Анкети