Партийните пари за избори: ПП-ДБ са похарчили най-много за реклама
„ДПС – Ново начало" и "Продължаваме промяната – Демократична България" са разполагали с най-много средства за финансиране за предизборните си кампании за вота на 27 октомври, става ясно от отчетите на Сметната палата, цитирани от БНР.
ПП-ДБ са набрали 1,3 милиона лева за кампанията си, като са разходвали над 700 000 от тях, а близо 600 000 лева са непарични средства и дарения.
При формацията на Делян Пеевски са събрани около 1,2 милиона, но са разходвани 1,16 милиона лева. Ръководителят на "ДПС - Ново начало" Делян Пеевски не е дал пари, а най-голямото дарение е от 1 октомври на Хамди Илиязов – 200 000 лева. За сравнение – "Алианса за права и свободи" около Ахмед Доган е разполагал с 95 722,41 лева.
Кампанията на партия "Възраждане" се приближава до един милион лева – 996 540,5 лева. Партията на Костадин Костадинов, който не е направил дарение за участието на формацията в предизборната кампания, е получила множество дарения от по 10 000 лева.
ГЕРБ-СДС са отделили малко над 900 000 лева за предизборната си кампания, която изцяло е финансирана със собствени средства.
„Има такъв народ“ са дали над 758 000 лева за кампанията, а "БСП – Обединена левица" – близо 707 000 лева.
Партия МЕЧ е разполагала с 305 000 лева, част от които от партийна субсидия заради предишния вот, а останалата "на косъм" под чертата партия "Величие" е хвърлила 350 000 лева в кампанията, като в отчета не са описани дарители или работа с медии и рекламни агенции. Финансирането е от държавната субсидия и "други средства".
FaceBook Twitter Pinterest https://tribune.bg/bg/politika/partiynite-pari-za-izbori-pp-d/