ПП и ДБ с най-скъпи кампании на последните парламентарни избори
20 партии и 7 коалиции, участвали на парламентарните избори през ноември, са отчели около 7 900 000 лева приходи. Разходите по данни от предадените от тях документи в Сметната палата се равняват на почти 7 300 000 лева. Това обясни пред БНР Ива Лазарова от Института за развитие на публичната среда, който е изготвил анализ по темата.
Най-скъпата кампания е на „Продължаваме промяната“, следвана с малка разлика от „Демократична България“.
Структурирането на разходите в трите вота за Народно събрание през миналата година не се е променило, отчитат експертите.
Единствената разлика се наблюдава в намаляване на средствата за масови мероприятия на последните избори.
„При приходите също няма изненади. Когато коалиция се явява на изборите, те са по-трудни за проследяване, тъй като формата на отчетите не позволява сериозна разбивка“, обясни Лазарова.
По думите ѝ така не може да стане ясно коя от партиите каква част от субсидията си е вложила.
Наблюдава се още, че някои от партиите са получили в пъти по-малко гласове от броя на подкрепилите ги, за да се регистрират за участие. Това според специалистите може да се обясни със съмненията около събирането на подписите.
FaceBook Twitter Pinterest https://tribune.bg/bg/politika/pp-i-db-s-nay-skapi-kampanii-na-poslednite-parlamentarni-izbori/