Последвайте ни: Facebook Twitter Instagram RSS
Търсене
Меню
  1. Начало
  2. Политика
  3. Премиерът инспектира новите мотриси на БДЖ

Политика

Премиерът инспектира новите мотриси на БДЖ

Премиерът инспектира новите мотриси на БДЖ - Tribune.bg
Снимка:

Вече разполагаме с изключително мощни, бързи, икономични, най-добрите в света локомотиви. Близо милиард лева дългове на БДЖ изплатихме за 10 години и продължаваме обновлението на железницата“. Това заяви министър-председателят Бойко Борисов, който разгледа на място новите електрически локомотиви за нуждите на „БДЖ-Пътнически превози“. У нас вече пристигнаха 3 от общо 10 броя новопроизведени магистрални локомотиви. Общата им стойност е 55 544 816 лв., като останалите се очакват в страната ни до края на месец май. В цената е включена техническата поддръжка и всички необходими резервни части и консумативи за срок от 3 години. Дружеството е договорило допълнително доставката на още 5 нови локомотива на стойност 27 166 100,75 лв., които се очаква да пристигнат до края на годината.

Премиерът Борисов се запозна на място с техническите възможности на новото поколение локомотиви, които разполагат с интернет, видео наблюдение, системи за сигурност и поддържат зададената от машиниста скорост. В същото време БДЖ продължава изпълнението на програмата си за рециклиране на 15 вагона в български заводи, чрез което подпомага тяхната дейност в условията на усложнената пандемична ситуация. Вагоните ще бъдат изцяло подновени, модернизирани, климатизирани и ще обслужват основни влакове по маршрута между София-Бургас и София-Варна заедно с новите локомотиви „Така хората ще пътуват комфортно до Варна и Бургас и ще ползват всички удобства“, подчерта още Борисов. 

Министърът на транспорта, информационни технологии и съобщенията Росен Желязкова заяви, че капиталовите инвестиции за железопътната компания през следващите години ще достигнат близо половин милиард лева. „Новите локомотиви са първата сериозна инвестиция в подновяването на тяговия подвижен състав на дружеството от 15 години насам“, допълни министър Желязков. Той отбеляза, че за следващия програмен период специално внимание ще бъде обърнато на железопътната инфраструктура в Северна България. „Обновяването на подвижния състав се движи паралелно и с обновяването на останалата инфраструктура“, заяви още Желязков.

Новите локомотиви са два пъти по-мощни и в същото време по-енергийноефективни с около 20 %. Развиват скорост от 160 км/ч - подвижен състав, с който БДЖ не разполагаше към момента. Машините са изключително комфортни за машинистите като интериор и начин на управление и са пригодени изцяло към новите системи за сигурност и контрол при движение.

Министър-председателят Бойко Борисов разгледа и един от рециклираните вагони, производство на завода в гр. Септември. До края на настоящата година се предвижда да има 100 такива вагона, като 15 от тях вече са в движение. „Без да предложим качество, не може да искаме хората да се качват и да пътуват във влаковете. Така стана и с градския транспорт в София. Когато станах кмет на София, най-младият тролей беше на 40 и няколко години“, напомни Борисов.

Представител на „Пътнически превози“ изтъкна, че без помощта на държавата тази инвестиционна политика е било невъзможно да се реализира. Той посочи, че рециклираните вагони са изключително енергоспестяващи, давайки пример с това, че около 40 минути са били нужни за затоплянето на един стар вагон, докато за тези времето е само 12 минути. Същевременно гарантираният живот на рециклирания вагон е 30 години, защото е изработен от много здрави елементи.

 


Последвайте ни в Google News

 

Коментари (11)

БГ Нека не забравяме какво остави Тройната коалиция на ГЕРБ... над 800 милиона дълг/!!!/! Над 1200 вагона не се знаеха къде са/ след ембаргото в Югославия/! Не стига че този дълг е изплатен, но вече започва подмяната и на мотрисите и вагоните ...
28.01.2021 12:24 / Отговор
мда Борисов успя да установи на Територията абсолютно безконтролна, безотговорна и безотчетна еднолична власт, каквато дори правешкият му университет не е притежавал.
Нито един от формалните и неформални демократични механизми и инструменти за контрол не работи.
Той не отговаря за нищо пред никого.
Нито пред Парламента, както е по Конституция, нито пред медиите, по неписаните правила на демокрацията, нито пред правосъдието и "независимите" контролни органи, в съответствие със Закона.
28.01.2021 12:28
ПЛАЧЕТЕ ОРКИ НА ЧЕРВЕНИТЕ МУТРИ ДС/БСП/БКП............................................................ БРАВО НА БОЙКО-ФИНАНСОВИЯ ЛИКВИДАТОР НА БСП/БКП.....
ЕДИНСТВЕНИЯТ ДЪРЖАВНИК ПОСЛЕДНИТЕ 75 ГОДИНИ-
БЪЛГАРИЯ ВЪРВИ НАГОРЕ-РУСОФИЛИТЕ ДЪРПАТ НАДОЛУ....
28.01.2021 14:26
Некадърник Той и метрото инспектираше и видяхме накрая какво стана...
28.01.2021 14:18 / Отговор
Садо мазо ТЕзи пари нали именно той ги прибра този човек не е добре според мен само се чуди на какво ПС да се качи и да се снима ? Ало България затъва всяка секунда а ти си ходиш до Банкя с влак ?
28.01.2021 14:19 / Отговор
Цацата Това, че Бойко го инспектира трябва да ни прави спокойни ли? Какво разбира този от БДЖ, той от политика не разбира пък какво остава от друго. Връщайте го да охранява в някой СОТ както е бил по времето на Бай Тошо.
28.01.2021 14:21 / Отговор
Каймана Ако направите елементарни сметки и проучвания за проектите на Бойко, ще забележите, че сумите които съобщава публично за проектите си, нямат нищо общо с реалността и са в ОГРОМНИ пъти по-високи от колкото реално струват. Какво говори това. Бойко прибира огромни суми от некадърно изпълнени проекти, които после застрашават живота на гражданите, защото не знаеш кога ще се разпадне. Като се разпадне и попитаме кой ще отговаря за това, никой не е виновен и следват оправдания. Не мога да разбера защо сме толкова прост народ да го търпим да ни се подиграва в лицата.
28.01.2021 14:25 / Отговор
ЕЛЕМЕНТАРНА СМЕТКА: 10 ГОДИНИ КРАДЛИВАТА БСП /БКП НЕ МОЖЕ ДА ПИПНЕ ДЪРЖАВНО ЛЕВЧЕ
РАЗПАДНА СЕ НА АБВ/ДБ/ДСБ/ИЗПРАВИ СЕ БГ/21 ВЕК/.........
БЪЛГАРИЯ ДИШААААА.........ПАРТИЗАНИТЕ ПЛАЧАТ.......
ОСАННА, БОЙКО!!
28.01.2021 14:30
Покажи всички

Добави коментар




Топ новини виж още

Хороскоп

Анкети