Последвайте ни: Facebook Twitter Instagram RSS
Търсене
Меню
  1. Начало
  2. Политика
  3. Проданов ще рекламира туризма ни в Германия с 4 прессъобщения за близо 200 000лв.

Политика

Проданов ще рекламира туризма ни в Германия с 4 прессъобщения за близо 200 000лв.

Проданов ще рекламира туризма ни в Германия с 4 прессъобщения за близо 200 000лв. - Tribune.bg
Снимка:

Обществена поръчка на пряко договаряне с Германо-българската индустриално-търговска камара е направил министърът на туризма Христо Проданов. Очаква се за сумата от  146 000 лв. без ДДС да бъдат пуснати 4 прессъобщения в германски медии.

Оказва се, че тя е обявена точно преди майските празници - на 29 април 2022 г., а срокът за предоставяне на офертата е била 11 май.

Процедурата е на основание чл. 191 ал. 1, т.2 от Закона за обществените поръчки, който гласи, че „възлагането на обществената поръчка на друго лице е невъзможно поради наличие на авторски или други права на интелектуална собственост, или на изключителни права, придобити по силата на закон или на административен акт, както и когато естеството на доставката или услугата е ограничено до точно определен изпълнител по причини, които не се дължат на възложителя“.

Според юристи има няколко неясноти - какви изключителни права интелектуална собственост притежава Германо-българската индустриално-търговска камара, за да прави реклама на страната ни. Освен това е спорна и атакуема пред административния съд, защото заобикаля ЗОП. Дейността, за която ще плати ведомството на Проданов може да бъде изпълнявана още от рекламни и пиар агенции и не може да се говори за ексклузивитет.

Министърът на туризма смята, че не е заобиколил закона, а така щял да направи бърза реклама на България в Германия преди старта на летния сезон.

А ето и какви трябва да бъдат изготвените прессъобщения, които Германо-българската индустриално-търговска камара трябва да разпространи:

Първото – да е публикувано в най-малко шест германски медии и да бъде отбелязано като топ новина за минимум един ден. Съдържанието да бъде свързано с интервю с министъра на туризма за зона без КОВИД, свободен живот, текущи полети до Бургас, Варна и София.

Второто - прессъобщение трябва да бъде до минимум шест медии и да описва новите атракции по Черноморието за семейства и млади пътешественици, екстремни спортове, активен туризъм за млади хора.

Третото - прессъобщение да бъде за семейната почивка в България – специалната алтернатива.

Четвъртото прессъобщение да представя виното и СПА пътуванията в България. Във всички статии трябва да бъде включена информация, че от 2019 г. България е добавена в списъка от държави на Германската национална асоциация на здравноосигурителните каси, в които се признава предоставянето на медицински амбулаторни услуги.


Последвайте ни в Google News

 

Топ новини виж още

Хороскоп

Анкети