Последвайте ни: Facebook Twitter Instagram RSS
Търсене
Меню
  1. Начало
  2. Политика
  3. Проф. Антоанета Христова: Държавата трябва да бъде стабилна и единна, а не раздирана от конфликти

Политика

Проф. Антоанета Христова: Държавата трябва да бъде стабилна и единна, а не раздирана от конфликти

Проф. Антоанета Христова: Държавата трябва да бъде стабилна и единна, а не раздирана от конфликти - Tribune.bg

„Истинският антивот на политическата система и на политиците беше даден от тези, които в бюлетините отбелязаха „Не подкрепям никого“. Тези хиляди, които отидоха до урната и пуснаха такъв глас, ясно заявиха „Аз съм активен граждани и не ви харесвам“.

Това коментира пред БНР-Радио София проф. Антоанета Христова, политически психолог и директор на Института за изследване на населението и човека при БАН.

По думите ѝ, избирателите - тези които не излязоха да гласуват - очакваха послания към тях.

„За съжаление от партиите говориха на твърдите си привърженици, искаха да си гарантират онези проценти, които смятат за сигурни. Лоша беше комуникацията с онези, които се колебаеха и ги виждаха като възможна алтернатива. Вървеше се към втвърдяване, тоест към задълбочаване на различията и на емоционалното противопоставяне един на друг, отколкото към възможна колаборация след изборите. Трябва да съществува най-широк спектър от възможности за гласуване“, подчерта проф. Христова.

„Този феномен е изследван в политическата психология. Факторите, които закарват човек до урната да бъде активен гласоподавател, са 1. Посланието на политическите партии; и 2. Липсата на бариери, на притеснения как ще си пусна бюлетината или че ще бъде манипулиран моят глас. Затова и бях за включването на хартиената бюлетина.“

Според политическия психолог, системата не се демократизира с технологиите, а когато има алтернативи за избор, включително и като начин да заявим гласа си.

Не да се фокусираме как гласуваме, а какво се случва след това - в изчислителния център.

Разположението на силите в 49-ото Народно събрание, според Христова, никак не е положителна от гледна точка на възможността да се състави правителство.

„С всеки изминал избор става ясно, че конституционалистите и други експерти, трябва да предложат решения, каквито в други страни са намерени, за да не се продължават толкова дълги турбуленции и толкова дълга нестабилност. Особено в ситуация на криза държавата трябва да бъде стабилна и единна, да не бъде разделяна и раздирана от конфликти. Аз твърдя, че кризата оттук нататък започва“, допълни проф. Христова.

„Досега беше една подготовка към тази криза, която следва от зимата нататък. В такава ситуация би трябвало държавата да бъде устойчива. Това, което ми се струва, че прави Борисов в момента, е в тази посока. Пък да видим…“

„Много от политическите партии са с вързани ръце, и то от избирателите, особено при ПП-ДБ. Нашият най-голям проблем е разделението. Истински важно е в момента хората да не се мразят, ама това как може да стане. Единственият начин е, когато лидерите им не проектират тяхната емоция и процесите да текат така, че да се стига до доверителна комуникация“, каза тя.

Според Антоанета Христова партия „Възраждане“ е събрала гласове от привърженици на други партии – на ИТН, ПП, ДБ, на разочаровани от ГЕРБ, от БСП.

„Там избирателите имат разнообразни профили. Партията е повишила резултатите си на базата на посланието за неутралитет, пацифизъм и национализъм. При заплаха от война, „Възраждане“ може да стане и първа сила“, смята още политологът.


Последвайте ни в Google News

 

Топ новини виж още

Актуална тема

Хороскоп

Анкети

Tribune.bg иска съгласието Ви за използване на информация, събирана чрез бисквитки и подобни технологии, за да подобрим вашето изживяване на нашия сайт, да анализираме как го използвате и за маркетингови цели.

Персонализирана реклама и съдържание, преброяване на посещения и източници на трафик

Съхраняване на и/или достъп до информация на устройство

Политика за поверителност Бисквитки

Вашите настройки за поверителност

Ние и нашите партньори използваме информация, събирана чрез бисквитки и подобни технологии, за да подобрим Вашето изживяване на нашия сайт, да анализираме начина, по който го използвате, и за маркетингови цели. Защото уважаваме Вашето право на лична сигурност, можете да изберете да не позволите някои видове бисквитки. Обаче, блокирането на някои видове бисквитки може да влоши Вашето изживяване на сайта и услугите, които можем да предложим. В някои случаи данните, получени от бисквитки, се споделят с трети страни за анализ или маркетингови цели. Можете да използвате своето право да откажете от тази споделена информация по всяко време, като деактивирате бисквитките.

Политика за поверителност Бисквитки

Управление на предпочитанията за съгласие

Задължителни

Тези бисквитки и скриптове са необходими за функциониране на уебсайта и не могат да бъдат изключени. Обикновено те се задават само в отговор на действия, правени от вас, които отнасят до заявка за услуги, като задаване на настройките за поверителност, влизане или попълване на формуляри. Можете да зададете браузъра си да блокира или да ви извести за тези бисквитки, но част от сайта няма да работи. Тези бисквитки не съхраняват никакви лично идентифицируващи данни.

Винаги ВКЛ

Аналитични

Тези бисквитки и скриптове ни позволяват да преброяваме посещения и източници на трафик, така че да измерим и подобрим производителността на нашия сайт. Те ни помагат да знаем кои страници са най- и най-непопулярни и да видим как посетителите се движат по сайта. Всичка информация, която тези бисквитки събират, е кумулативна и неидентифицируема. Ако не разрешите тези бисквитки и скриптове, няма да знаем, кога сте посетили нашия сайт.

Маркетинг

Тези бисквитки и скриптове могат да бъдат зададени чрез нашия сайт от нашите рекламни партньори. Те могат да бъдат използвани от тези компании за построяване на профил на вашите интереси и показване на съответни реклами на други сайтове. Те не съхраняват директна лична информация, но са базирани на уникално идентифициране на вашия браузър и интернет устройство. Ако не разрешите тези бисквитки и скриптове, ще имате по-малко целенасочена реклама.