Последвайте ни: Facebook Twitter Instagram RSS
Търсене
Меню
  1. Начало
  2. Политика
  3. Промени в Закона за автомобилните превози влизат на следващото заседание на кабинета

Политика

Промени в Закона за автомобилните превози влизат на следващото заседание на кабинета

Промени в Закона за автомобилните превози влизат на следващото заседание на кабинета - Tribune.bg
Снимка:

Така протестите на превозвачите на 13 януари ще бъдат спрени, надява се транспортният министър

Министърът на транспорта Росен Желязков се ангажира пред журналисти в Народното събрание още на следващото правителствено заседание да бъдат предложени за разглеждане промени в Закона за автомобилните превози. С това той се надява реалните протести на превозвачите, насрочени за 13 януари, да бъдат спрени.

„Законът ще бъде приет и политически, и правно, което е гарантирано от мен самия“, увери Росен Желязков.

Очаква се внесените промени да ограничат нелегалните превози.

По повод второто искане на превозвачите - за създаване на единен контролен орган, който е с компетенциите на „Пътна полиция”, данъчните и автомобилната администрация, Желязков увери, че и по този въпрос се работи.

„Говорим и за новата републиканска пътна схема, както и за субсидиите, и за компенсациите за пътническите превози в слабонаселените планински райони и др.“, допълни той и уточни, че с желание защитава интересните на превозвачите и е убеден, че с тях са „от едната страна на масата“.

„Разговорът е сложен, защото той минава през разбирането за градските и междуградските линии, както и за размера на компенсациите. Аз мисля, че символичният протест, който са предприели, е една камбана, която бие и тя намира поне в мое лице чуваемост“, изтъкна транспортният министър.

По думите му той има добър диалог с превозвачите и вече се работи по всички техни справедливи искания като оптимизиране на законодателството, разписанията, републикански и областни схеми до политиката, свързана с превоза на пътници, тол системата.

Желязков разбира, че брашовите организации са подложени на справедливия натиск на своите членове, но смята, че има теми, които не могат да бъдат подложени на срок. Тук той даде пример със създаването на единен орган за контрол на пътя, защото това е въпрос за повече от една институции и е свързан с ефективността за контрола.

„Въпросът ще бъде поставен тогава, когато тол системата заработи, за да се види каква е синергията между тол системата, контрола от ДАИ и контрола, осъществяван от КАТ”, завърши министърът.

Сред другите искания на автобусните превозвачи са промяна на предлагания модел за оскъпяването и поевтиняването на застраховката „Гражданска отговорност“ (т.нар. бонус-малус система) и даването на възможност да кандидатстват по европрограми за покупка на нови по-екологични автобуси.


Последвайте ни в Google News

 

Коментари (0)

Няма коментари.

Добави коментар




Топ новини виж още

Хороскоп

Анкети