Росица Кирова търси решение за тежкия трафик през прохода „Петрохан“
За решение на проблема с трафика през прохода „Петрохан“ настоява народният представител от Видин и заместник- председател на Народното събрание Росица Кирова. След затварянето на Е-79 в отсечката Мездра - Ботевград, практически основният маршрут за тежкотоварни и леки автомобили от и за Северозапада е именно през прохода „Петрохан“. Това сериозно затруднява трафика и застрашава живота на жителите в региона, коментира депутатът от ГЕРБ-СДС.
„Предлагам, когато се решават проблеми, свързани с трафика в областите Видин, Враца и Монтана, да се търси мнението на хора, които живеят и пътуват активно там. Пътувам всяка седмица по няколко пъти, зная какво означава натоварен трафик и през "Петрохан", зная защо се използва това трасе много, във връзка със строителството, което върви между Ботевград и Мездра. Следя всичко, което е свързано с изграждането на пътя и съм убедена, че има и проектна готовност и готовност като финансови параметри и всичко останало, за да може строителството да върви интензивно, т.е. няма обяснение защо две години и половина тъпкахме на едно място и правехме някакви неща "на думи" и "на бумаги" и сега изведнъж ще причиним на гражданите невъзможност да стигат до родните си места, невъзможност да пътуват. Когато изграждаме инфраструктура, тя трябва да обслужва на първо място жителите на страната или на дадения регион, след това всички останали, които искат да печелят от транспорт... Трябва да защитим живота на хората... "
Въпреки, че може да не е удобно за превозвачите, Росица Кирова смята, че трябва да бъде преустановено пропускането на тежкотоварния трафик от и към Дунав мост 2 до края на годината, когато се планира да бъде приключено изграждането на участъците по трасето Мездра - Ботевград.
„Ако по някакъв начин ограничим преминаването на тежкотоварния трафик през Дунав мост 2, просто защото инфраструктурата не позволява и не може да го поеме, ние може да осигурим прозорец за строителните фирми да работят необезпокоявано, да може трафикът на леки автомобили и на тези товарни, които са само за спешни нужди до региона, да минават и да може да се строи, така че да бъдат обслужени не само Мездра-Ботевград, но и околовръстният път на Видин, заради който също ще има много сериозен проблем, когато трябва да се затвори... Искам, когато се търсят решения, да се търсят с участието на хората, които живеят в региона, които са ангажирани с тези проблеми и на първо място- да потърсим логика в това- защо ни е инфраструктурата. Тя не е за това, да обслужва някой, който преминава през държавата, тя е за тези, които живеят на тази територия... "Петрохан" не е приспособен за преминаване на тежкотоварни автомобили... На второ място - трябва да има минимално въздействие по отношение на икономическото развитие на региона след това всичко останало. Ако Дунав мост го нямаше, тези тирове щяха да преминават по други трасета... Да си изградим трасето и след това ще им събираме и таксите, и ще печелим пари, и всичко останало... Не може на първо място винаги да ни е печалбата и удобството на някой, който има корпоративен интерес... Толкова е лоша инфраструктурата и толкова е натоварена, тя е многократно по-натоварена от това, което е било предвидено, че на първо място създава риск за безопасността на хората, които живеят в този регион... Много хора ме търсиха с готовност да започнат протестни действия... Трябва да си решим проблема с инфраструктурата и да продължаваме да решаваме проблемите на нашия регион... Нямаме време..."
Предложението е изпратено до Министерството на регионалното развитие и благоустройството. Росица Кирова очаква среща с министъра, за да се търси решение на проблема.
FaceBook Twitter Pinterest https://tribune.bg/bg/politika/rositsa-kirova-tarsi-reshenie-/