Стефан Янев: Идеята на МОН за сливане на университетите внася несигурност в системата
„Имах удоволствието да проведа среща с ръководството и с част от академичния състав на Минно-геоложкия университет „Св. Иван Рилски“, Лесотехническия университет, Висшето училище по телекомуникации и пощи и Висшето транспортно училище „Тодор Каблешков”.
В рамките на разговора бяха поставени актуални въпроси, касаещи състоянието на системата на висшето образование у нас, както и политиката на правителството в този контекст”. Това написа в профила си във Фейсбук бившият служебен министър-председател Стефан Янев.
По думите му фокусът по време на срещата е бил насочен към идеите на Министерството на образованието и науката за сливане на университети и евентуалните рискове и негативни последствия в това отношение.
„Липсата на ясна и пълноценна аргументация за подобни действия внася несигурност и непредвидимост в системата, заплашвайки нейната стабилност. Всяко решение, касаещо висшето образование, следва да е съпътствано от адекватна оценка на ефектите от него, както и да бъде функция от проведен смислен обществен дебат и постигнато съгласие на заинтересованите страни в рамките на системата”, заяви той.
Стефан Янев посочва, че в хода на дискусиите акцент е бил поставен и върху негативните ефекти от възможността правителството да се меси в кадровата политика на университетите, определяйки правилата за атестиране на преподавателския състав и впоследствие, на база на тяхното изпълнение, да отпуска или задържа полагащите се на университетите средства от държавния бюджет.
„Компетентните държавни институции трябва да създават подходящи условия за развитието на висшето образование, а не да подкопават устоите на системата. Благодаря на домакините и на участниците в тази изключително полезна за мен дискусия. Бе привилегия да участвам в този форум”, пише още бившият служебен премиер.
FaceBook Twitter Pinterest https://tribune.bg/bg/politika/stefan-yanev-ideyata-na-mon-za-slivane-na-universitetite-vnasya-nesigurnost-i-nepredvidimost-v-sistemata/