Телевизията на Слави ще прави кампания и на други партии с пари от ЦИК
Двойно по-малък интерес от страна на медиите за отразяване на кампанията на партиите и коалициите за изборите на 11 юли
Двойно по-малък интерес от страна на медиите за отразяване на кампанията на партиите и коалициите за изборите на 11 юли в сравнение с изборите, които се проведоха на 4 април, информира BGRporeter.info
Справка показва, че на изборите на 4 април, броят на медиите, регистрирани за отразяване на кампанията за 45 Народно събрание, е бил 278. Сега техният брой е намалял на половина до 155.
ЦИК предоставя пари под формата на пакети на стойност 40 000 лв, за партии и коалиции и 5000 лв. за независими кандидати, които средства могат да бъдат усвоени от различни медии, посочени от кандидата, в които той ще се рекламира по време на кампанията или в една. За целта всички медии желаещи да участват в подобно финансиране трябва да подадат свои оферти в ЦИК и да бъдат включени в списък за „доставчици на медийни услуги“.
Темата за разходването на тези пари винаги е била поставяна по време на избори и е създавала различна полемика в обществото. Факт е, че от тези пари се облагодетелстват предимно големите медии и телевизии, които са предпочитани от политическите партии, и чак ако остане някакво „ресто“ то може да бъде насочено към някой сайт или по-малка медия.
За тези пари естествено не пропусна да говори и Слави Трифонов, увъртайки темата около популистичната си теория за партийната субсидия.
„Имам да ви кажа нещо важно. Според Изборния кодекс партия „Има такъв народ“ трябва да получи 40 000 лева от държавата, с които ние да плащаме на медии за предизборна кампания. Въпреки това законово право, „Има такъв народ“ няма да вземе тези пари.“
Това заявява Слави Трифонов на 9 март 2021 в социалните мрежи по повод полагаемите се медийни пакети за партиите, подсигурени от държавата за равнопоставено отразяване в медиите.
Естествено, Трифонов гръмко се отказа от тези пари, но не се отказа от това да получи чрез телевизията си медия пакети, за да отразява други партии, които биха желали да се рекламират на платената му телевизия 7/8 по време на кампанията.
7/8 е записана под номер 251 в регистъра на ЦИК за изборите на 4 април
Проверка в регистъра на ЦИК за медийни доставчици по време на кампанията на 4 април показа, че 3 партийни телевизии са се борили за парче от пая който ЦИК предоставя за партиите по време на изборите на 4 април. Телевизия Скат, която е свързана с НФСБ на Валери Симеонов, Алфа ТВ, която е собственост на Сидеров и Атака, и третата е 7/8 на Слави Трифонов и „Има такъв народ“, записана под номер 251 и подала документи на 25.02.21 или в последните 10 дни преди крайния срок и преди заявката от Трифонов във Фейсбук. Това показва, че напрактика, Трифонов може да е променил решението си в последствие и да се е отказал от подобно финансиране. И сигурно щеше да е логически вярно, ако на тези избори не фигурираше като медия доставчик отново.
На предстоящите избори на 11 юли от играта за 40 000 лв. партийно-медийно финансиране е отпаднала Алфа, но телевизията на Трифонов фигурира отново под номер 135 в списъка на ЦИК заедно със Скат на Валери Симеонов. Този път документите са подадени в последния възможен ден 31 май.
7/8 е записана под номер 135 в регистъра на ЦИК за изборите на 11 юли
За разлика от Трифонов, обаче Симеонов няма претенция да се прави на моралист и сиромахомил.
Пълен списък с регистрираните доставчици на медйни услуги за изборите на 11 юли можете да намерите на страницата на ЦИК.
Дали е морално и етично, телевизии, приближени или собственост на партии да се борят за подобна субсидия?
Остават и въпросите:
Защо, след като гръмко се отказа от тези пари, Трифонов е подал телевизията си като медиен доставчик да обслужва кампания на други партии, платени с тези пари?
Означава ли това, че Трифонов няма нищо против, ако получи част от тези пари, чрез отразвяване на чужда кампания в неговата телевизия?
Кога е морално и кога не да се ползват подобни средства?
Трябва ли партийни телевизии, някои от които платени с абонамент да са доставчици на „медийни услуги“ при положение, че развиват своя партийна пропаганда в ефир и извън периода на изборите и трябва ли държавата да им плаща и за това?
FaceBook Twitter Pinterest https://tribune.bg/bg/politika/televiziyata-na-slavi-shte-provezhda-kampaniya-i-na-drugi-partii-s-pari-ot-tsik/