Последвайте ни: Facebook Twitter Instagram RSS
Търсене
Меню
  1. Начало
  2. Политика
  3. Увеличение: Основната заплата на шофьорите в градския транспорт в София става 1 150 лв.

Политика

Увеличение: Основната заплата на шофьорите в градския транспорт в София става 1 150 лв.

Увеличение: Основната заплата на шофьорите в градския транспорт в София става 1 150 лв. - Tribune.bg
Снимка:

Предвиждат се бонуси и намаляване на извънредните часове

Основната заплата за шофьорите в градския транспорт в София става 1 150 лв. Това обяви кметът на столицата Йорданка Фандъкова на извънреден брифинг. Освен това възнаграждението за шофьорите и ватманите се изравнява. Увеличението е от 1 април тази година.

„Това означава увеличение на основна заплата на 1045 лв. при 940 лв. и 962 лв. в момента за единичните и съчленените автобуси. Увеличение от 10% на вече изравнената основна заплата от 1045 лв. на водачите и в двете дружества. Това означава основна заплата от 1150 лв. от 1 април 2019 г.“, обясни Фандъкова.

Предвижда се и бонуси, като те също ще бъдат еднакви за служителите в „Столичен автотранспорт“ и „Столичен електротранспорт“ – по 100 лв. за добре свършена работа.

Това е второ увеличение от началото на годината за служителите в градския транспорт. През февруари заплатите им бяха увеличени с 10 на сто.

Разчетите показват, че от 1 април шофьорите на градския транспорт в София ще получават:

  • Основна заплата от 1150 лв.
  • Средна брутна заплата без никакъв извънреден труд над 1800 лв.
  • Като от извънреден труд в рамките на позволените по закон 15 часа се получават допълнително около 200 лв.

 

За увеличаването на заплатите са необходими 5,3 млн. лв. допълнително от бюджета на Столична община. Очаква се те да бъдат одобрени утре по време на Общинския съвет.

Основната цел на новото увеличение е да се преодолее недостигът на шофьори. Това означава и че ще бъдат намалени извънредните им часове. Оказва се, че незаетите места в градския транспорт в столицата са 251. По предписание шофьорите не трябва да имат повече от 15 часа извънреден труд. През януари и февруари обаче той е над 20 часа и за шофьорите на автобуси, и за ватманите.

„За никого не е тайна, че проблемът с извънредния труд се използва политически и се злоупотребява с нормалните искания на шофьорите. Това подстрекаване е безотговорно както към водачите, така и към гражданите на София, от чийто пари реално се плащат заплатите и идват допълнителните средства“, написа във Фейсбук столичният градоначалник.

Фандъкова посочи, че е поела ангажимент и за по-добри условия, включително  тоалетни на крайните станции, общежитие за нови шофьори, мерки за допълнителна сигурност.

 

 

 


Последвайте ни в Google News

 

Коментари (0)

Няма коментари.

Добави коментар




Топ новини виж още

Хороскоп

Анкети

Правилно ли е решението за отпускане на великденски добавки за най-бедните пенсионери?
Покажи резултати Скрий резултати