ВМРО срещу забраната за стари коли в центъра: Това е дискриминационно
България е с най-стария автопарк в Европа, защото е на последно място по доходи, се казва в позиция на партията
ВМРО е против готвената от ГЕРБ и ДБ забрана по-стари коли да влизат в центъра на столицата. Това е дискриминационно. България е с най-стария автопарк в Европа, защото е на последно място по доходи.
Това се казва в позиция на партията.
„А чия е вината за това“, питат общинските съветници, които няма да подкрепят въвеждането на нискоемисионните зони в четвъртък – 15 декември, на сесията на Столичния общински съвет. Според представителите на ВМРО въвеждането на нискоемисионни зони е недодялан опит да се отчете дейност и да се реализира поредният пакет от „зелени политики“ за сметка на софиянци. Сред аргументите против тези зони са несъвършената система за контрола им, забраната за част от столичани да ползват собствените си автомобили, безсмислието да се въвежда забрана за отопление на твърдо гориво в идеалния център, но не и в най-рисковите квартали и други.
Според Карлос Контрера, председател на комисията по транспорт в СОС, докладът на ГЕРБ и Демократична България е сбъркан още в генезиса си. Той посочва, че въвеждането на малък и голям ринг, забранен за автомобили, само пренася задръстването от една точка в друга.
„С въвеждането на малкия ринг вносителите ще насочат трафика от булевардите към малките улици и там ще направят задръствания, които преди не е имало. Например от бул. „Васил Левски“ колите ще се насочат по тясната „Любен Каравелов“. Дали това ще намали емисиите или само ще премести замърсяването със 100 метра?“, аргументира се Контрера.
„Тази наредба е парадокс - държавата Ви позволява да си купувате коли втора ръка, взема Ви такси и данъци за това, а една група хора се събира и решава, че от утре няма да карате тук и тук. Предложението на ГЕРБ и ДБ наказва по-бедните софиянци, това е поредната модерна левичарска глупост, която преписваме от градове в Западна Европа. Никой не успя да ни убеди, че нискоемисионната зона генерално ще намали вредните емисии, а няма просто да ги премести.“
Според съветниците от ВМРО да се въвежда нискоемисионна зона за забрана за отопление на твърдо гориво в централната градска част е смехотворно. Центърът е на 100% топлофициран и вероятно забраната ще засегне около стотина домакинства. В същото време въпреки настояванията на ВМРО от години не се въвежда забрана за териториите, които най-много горят твърди горива и отпадъци - циганските гета. За тях въобще ГЕРБ и Демократична България не предлагат забрана и ограничения. Според общинските съветници от ВМРО е абсолютно нелогично и лицемерно да забраняваш горене на дърва в центъра (където почти няма такива случаи), но да не въвеждаш никакви ограничения за най-замърсяващите зони.
Според Карлос Контрера нискоемисионната зона няма да даде особен ефект, защото е сбъркана като концепция, забранява на столичани да живеят в собствения си град и се предлага, за да се угоди на поредното ляволиберално хрумване.
„Въвеждането на нискоемисионни зони, забрани и ограничения уж в името на по-чист въздух е прах в очите на избирателя. Добре знаем, че от пунктовете за ГТП излизат цапащи и технически неизправни коли, така че нискоемисионната зона ще работи само на хартия. Изключително сме неудовлетворени, че ГЕРБ решиха да въвеждат поредната прогресивна, левичарска мярка, при това в съюз с Демократична България. Не може да твърдиш, че си десен, а да предлагаш леви мерки. Въвеждането на нискоемисионни зони трябва да стане след референдум, ако столичани решат, а не да се прави напук и на инат“, обобщава председателят на Патриоти за София.
FaceBook Twitter Pinterest https://tribune.bg/bg/politika/vmro-sreshtu-zabranata-za-stari-koli-v-tsentara-tova-e-diskriminatsionno/