Зам.-кметът на София по транспорт от "Спаси София" пуснал съмнителна поръчка за четвърт милион
Това ли е "промяната", "спасители"?!?
Заместник-кметът по транспорта на Столична община (квота на Спаси София) е пуснал странна обществен поръчка - „Извънгаранционно поддържане и ремонт на служебни автомобили, стопанисвани от дирекция „Транспорт“ към Столична община“. Обявена е на 29 март, а срокът за подаване на документи е 8 април. Доста ескпресно, нали? Защо, питам се аз!
Заместник-кметът на Спаси София възнамерява да изхарчи почти четвърт милион без ДДС за ремонт на автомобили на Столична община. Това е за срок от една година. Съгласно списъкът колите са 127 броя, като представляват разнообразни марки и модификации. Най-старата представлява ЗИЛ 131 от 1983г. Има леки автомобили от 1997, 1998г. Има бензинови и дизелови автомобили. В списъка дори фигурира и колесен трактор.
Това написа във Фейсбук страницата си зам.-председателят на ВМРО и общински съветник в СОС Карлос Контрера.
Ето и подробности:
Най-странното е, че процедурата е без посочени пределни цени за отделни ремонти на възли и за отделни манипулации. Няма приблизително остойностяване. Включени са, забележете, и техническите прегледи. Най-важното е, че се подготвя харченето на 240 000 лв. без ДДС без никакви критерии. Според документацията за по-сложните ремонти ще се чака 30 дни. Липсата на пределни цени според мен е врътка, която заместник-кметът съвсем умишлено прави. Така ще се окаже, че подмяната на фар, например, ще бъде под себестойност, а текущо обслужване като смяна на масла, филтри и ремъци ще се окаже вероятно на завишени цени. И причината е много проста - манипулации, които се възлагат рядко, но са подадени с ниски цени, ще дадат предимство. В същото време за чести манипулации като обслужване ще се плащат завишените цени. Поканата е изпратена до две фирми, забележете. Много интересно. За който се интересува номерът на процедурата е 00087-2024-0012.
Друг е въпросът защо общината въобще предвижда ремонт на автомобили, които са производство 1997, 1998, 2001, 2002г.? Защо просто не се бракуват тия автомобили и да се заменят с нови и екологични? Защо парите на Софиянци трябва да се наливат за ремонт на стари коли, докато в същото време Столична община забранява на софиянци да влизат в центъра със старите си коли? Не е ли това абсолютен двоен стандарт и пълно лицемерие!
Тази процедура незабавно трябва да бъде спряна, прекратена и да се преработи, като се включат подробен опис на ремонтите и прогнозни цени! Иначе си е пладнешка далавера за четвърт милион за една година.
Това ли е Промяната, спасители?!
FaceBook Twitter Pinterest https://tribune.bg/bg/politika/zam-kmetat-na-sofiya-po-transp/