Датският спедитор Maersk съкращава 10 000 работни места
Датската компания за контейнерни превози и спедитор Maersk ще съкрати 10 000 работни места по целия свят с цел да спести разходи. Решението идва след спада в цените на товарите на световния пазар, засилената конкуренция и по-слабото търсене на контейнерни превози, пише нидерландският вестник De Telegraaf.
В поредица от изявления през годината от Maersk предупреждаваха, че товарооборотът в световен мащаб ще спадне по-рязко от очакваното тази година. Тъй като световната икономика отслабва, по-малко стоки се транспортират с кораби от Азия до Европа и САЩ. Като пример се посочва по-ниската покупателна способност заради високата инфлация.
След съкращенията компанията ще спести до 600 млн. долара. Планира се също обратно да изкупи акции за 2024 г., да намали капиталовите инвестиции през тази и следващата година
„Съкращаваме персонал и намаляваме разходите“, обяви заяви главният изпълнителен директор Винсент Клерк в интервю за Bloomberg TV. От началото на годината са персоналът е намален от 110 000 на 103 500.
Maersk отчете рекордни печалби през 2021 и 2022 г. благодарение на голямото търсене на потребителски стоки по време на пандемията от коронавирус припомня в блога си журналистът Апостол Апостолов. Той уточнява, че това търсене, съчетано с ограниченото предлагане на товарни кораби, е довело до рязко увеличение на транспортните цени.
През третото тримесечие на 2023г. приходите на датския спедитор са намалели почти наполовина до 12,1 млрд. долара. Нетният доход също се е сринал до 521 милиона долара от 8,9 милиарда долара преди година.
Търсенето на средства от икономии идва в период, когато на компанията ще й са необходими допълнителни средства за квоти. Oт следващата година корабоплаването, подобно на промишлеността и авиацията, ще трябва да купува квоти за отделяне СО2. До момента секторът не попадаше под мерките от сключеното през 2015 г. Парижко споразумение.
Европейската комисия обаче промени тази година регламента и със своя директива и задължи компаниите да плащат за въглеродния си отпечатък. Според изследователската агенция CE-Delft заради новите мерки на Брюксел транспортните разходи в периода 2025-2029 година ще нараснат с над 60%, което автоматично означава и оскъпяване на превозите.
Предстоящото законодателство подкрепя целта на ЕС за намаляване с 55% на емисиите на парникови газове в блока до 2030 г. в сравнение с нивата, регистрирани през 1990 г.
FaceBook Twitter Pinterest https://tribune.bg/bg/svqt/datskiyat-speditor-maersk-sakr/