Последвайте ни: Facebook Twitter Instagram RSS
Търсене
Меню
  1. Начало
  2. Свят
  3. ЕС започна разследване на Фейсбук и Инстаграм за предизборна дезинформация

Свят

ЕС започна разследване на Фейсбук и Инстаграм за предизборна дезинформация

ЕС започна разследване на Фейсбук и Инстаграм за предизборна дезинформация - Tribune.bg
Снимка:

ЕС започна разследване на Фейсбук и Инстаграм на Мета заради опасения, че платформите не успяват да се противопоставят на дезинформацията преди изборите в ЕС през юни, предаде АФП, пише financialtribune.bg.

Проучването е в рамките на новия Закон за цифровите услуги на ЕС - исторически закон, който се бори с незаконното съдържание онлайн и принуждава най-големите технологични компании в света да правят повече за защита на потребителите онлайн.

Европейската комисия заяви, че подозира, че модерирането на рекламите от страна на Mета е "недостатъчно" и че увеличаването на платените спотове при тези условия може да навреди на "изборните процеси и основните права, включително правата за защита на потребителите".

Лидерите на ЕС са особено загрижени за опитите на Русия да манипулира общественото мнение и да подкопава европейската демокрация.

Проверката има за цел "да се увери, че са предприети ефективни действия, по-специално за да се предотврати използването на уязвимостта на Инстаграм и Фейсбук от чуждестранна намеса", заяви комисарят по вътрешния пазар на ЕС Тиери Бретон.

"Подозираме, че модерирането на Мета е недостатъчно, че липсва прозрачност на процедурите за модериране на реклами и съдържание", заяви в изявление изпълнителният заместник-председател на комисията Маргрете Вестагер.

Фейсбук и Инстаграм са сред 23-те "много големи" онлайн платформи, които трябва да се съобразяват със ЗДП или рискуват да бъдат наложени глоби в размер до шест процента от глобалния оборот на платформата или дори забрана в най-тежките случаи.

Сред другите платформи са Амазон, Снапчат, ТикТок и Ютюб.

Mета не коментира фокуса на разследването, като вместо това заяви по-общо, че американската компания има "добре установен процес за идентифициране и намаляване на рисковете в нашите платформи".

Говорител на Mета добави: "Очакваме с нетърпение да продължим сътрудничеството си с Европейската комисия и да им предоставим допълнителни подробности за тази работа.“

Брюксел е особено загрижен, че Mета не разполага с "ефективен" инструмент за наблюдение на изборите преди гласуването в целия ЕС от 6 до 9 юни.

Той изтъкна решението на Mета да закрие CrowdTangle - цифров инструмент, считан за жизненоважен при проследяването на дезинформация.

Mета заяви, че ще замени CrowdTangle с нова библиотека за съдържание - технология, която все още се разработва.

Компанията разполага с пет работни дни, за да обясни какви действия е предприела за намаляване на рисковете от извеждането от експлоатация на CrowdTangle.

Загрижеността на ЕС се дължи на обхвата на платформите на Mета в 450-милионния блок. И двете платформи имат съответно над 260 милиона активни потребители месечно.

Фокусът на разследването на ЕС е широк и включва и действията на Mета за намаляване на политическото съдържание в системите за препоръчване на Facebook и Instagram.

Брюксел се опасява, че това може да е в нарушение на правилата за прозрачност на DSA.

ЕС също така подозира, че механизмът на Mета за маркиране на незаконно съдържание не е достатъчно лесен за достъп или удобен за ползване, заявиха от Комисията.

Не е определен краен срок, в който проверката трябва да приключи.


Последвайте ни в Google News

 

Топ новини виж още

Актуална тема

Хороскоп

Анкети

Tribune.bg иска съгласието Ви за използване на информация, събирана чрез бисквитки и подобни технологии, за да подобрим вашето изживяване на нашия сайт, да анализираме как го използвате и за маркетингови цели.

Персонализирана реклама и съдържание, преброяване на посещения и източници на трафик

Съхраняване на и/или достъп до информация на устройство

Политика за поверителност Бисквитки

Вашите настройки за поверителност

Ние и нашите партньори използваме информация, събирана чрез бисквитки и подобни технологии, за да подобрим Вашето изживяване на нашия сайт, да анализираме начина, по който го използвате, и за маркетингови цели. Защото уважаваме Вашето право на лична сигурност, можете да изберете да не позволите някои видове бисквитки. Обаче, блокирането на някои видове бисквитки може да влоши Вашето изживяване на сайта и услугите, които можем да предложим. В някои случаи данните, получени от бисквитки, се споделят с трети страни за анализ или маркетингови цели. Можете да използвате своето право да откажете от тази споделена информация по всяко време, като деактивирате бисквитките.

Политика за поверителност Бисквитки

Управление на предпочитанията за съгласие

Задължителни

Тези бисквитки и скриптове са необходими за функциониране на уебсайта и не могат да бъдат изключени. Обикновено те се задават само в отговор на действия, правени от вас, които отнасят до заявка за услуги, като задаване на настройките за поверителност, влизане или попълване на формуляри. Можете да зададете браузъра си да блокира или да ви извести за тези бисквитки, но част от сайта няма да работи. Тези бисквитки не съхраняват никакви лично идентифицируващи данни.

Винаги ВКЛ

Аналитични

Тези бисквитки и скриптове ни позволяват да преброяваме посещения и източници на трафик, така че да измерим и подобрим производителността на нашия сайт. Те ни помагат да знаем кои страници са най- и най-непопулярни и да видим как посетителите се движат по сайта. Всичка информация, която тези бисквитки събират, е кумулативна и неидентифицируема. Ако не разрешите тези бисквитки и скриптове, няма да знаем, кога сте посетили нашия сайт.

Маркетинг

Тези бисквитки и скриптове могат да бъдат зададени чрез нашия сайт от нашите рекламни партньори. Те могат да бъдат използвани от тези компании за построяване на профил на вашите интереси и показване на съответни реклами на други сайтове. Те не съхраняват директна лична информация, но са базирани на уникално идентифициране на вашия браузър и интернет устройство. Ако не разрешите тези бисквитки и скриптове, ще имате по-малко целенасочена реклама.