Facebook променя името си
Новото име ще отрази фокуса на компанията върху изграждането на „метавселена“
Facebook планира да промени името си, съобщи порталът Verge, позовавайки се на отлично информиран източник.
„Facebook планира да смени името си, така че то да отрази фокуса на компанията върху изграждането на „метавселена“, се казва в съобщението на портала.
Ръководителят на социалната мрежа Марк Зукърбърг планира да обсъди преименуването на компанията на годишната конференция Facebook Connect, която ще се проведе на 28 октомври, но промените може да бъдат обявени по-рано.
Според портала, в резултат на ребрандирането, приложението Facebook ще стане едно от многото, контролирани от компанията майка.
Новото име се пази в строга тайна и дори не всички членове на ръководството го знаят. Предполага се, че то може да има нещо общо с Horizon - името на виртуалните офиси, разработени от Facebook.
„Метавселената“ според изпълнителния директор на Facebook Марк Зукърбърг, ще предостави големи възможности за изява на хора с творчески професии и на тези, които искат да живеят, работят и да се забавляват далеч от центъра на града.
Facebook не е първата известна технологична компания, която променя името си с разширяването на амбициите си. През 2015 година Google се реорганизира изцяло в холдингова компания, наречена Alphabet, отчасти, за да сигнализира, че вече не е просто търсачка, а обширен конгломерат с компании, произвеждащи автомобили без шофьор и здравни технологии. И Snapchat се ребрандира в Snap Inc. през 2016 г.Същата година дебютира с първите си очила Spectacles с вградена камера. Те позволяват запис на снимки и кратко видео, които след това се прехвърлят в Snapchat за споделяне.
Facebook вече има повече от 10 000 служители, които изграждат потребителски хардуер като AR очила, за които Зукърбърг вярва, че в крайна сметка ще бъдат повсеместни като смартфоните.
Само преди няколко дни компанията обяви планове да наеме още 10 000 служители, които да работят върху метавселената в Европа.
Въпреки че през последните седмици технологичният гигант силно популяризира идеята за метавселената, това все още не е широко разпространено понятие. Терминът е въведен първоначално от автора на научна фантастика Нийл Стивънсън, за да опише виртуален свят, в който хората бягат от един антиутопичен свят. Сега той се възприема от една от най-големите и противоречиви компании в света.
Социалната мрежа Facebook е основана през февруари 2004 година от 19-годишния американски студент Марк Зукърбърг. Компанията притежава Messenger, WhatsApp и Instagram.
Зукърбърг е на трето място в списъка на най-богатите американци: в началото на септември състоянието му се оценява на 134,5 милиарда долара.
FaceBook Twitter Pinterest https://tribune.bg/bg/svqt/facebook-promenya-imeto-si/