Последвайте ни: Facebook Twitter Instagram RSS
Търсене
Меню
  1. Начало
  2. Свят
  3. Ново 20: Meta спира новинарското съдържание във Facebook в САЩ и Австралия

Свят

Ново 20: Meta спира новинарското съдържание във Facebook в САЩ и Австралия

Ново 20: Meta спира новинарското съдържание във Facebook в САЩ и Австралия - Tribune.bg
Снимка:

Meta, собственикът на Facebook обяви, че ще спре раздела „Новини“ в социалната мрежа в Австралия и САЩ от началото на април, предаде ДПА, цитирани от financialtribune.bg.

Компанията съобщи също, че няма да сключва нови търговски договорености за новинарско съдържание в Австралия, Франция и Германия, след като изтече срокът на настоящите споразумения в тези страни. Споразуменията с британските и американските издатели вече са изтекли.

Meta обяви, че не предвижда пускането на специално пригодени за издателите нови продукти в бъдеще.

Новината идва три години, след като Facebook се съгласи да подкрепи, избрани от нея издатели в Австралия след тежка битка с правителството в Канбера за плащане на съдържание. Спорът принуди Facebook  за кратко да забрани новинарско съдържание в Австралия на платформата си.

Австралийското правителство разкритикува днес решението на Meta да не плаща повече за новинарско съдържание в определен брой юрисдикции, което според властите в Канбера е  "пренебрегване на ангажимента за устойчивостта на австралийските медии".

Министърът на комуникациите Мишел Роуланд и помощник-ковчежникът Стивън Джоунс обявиха в съвместно комюнике, че Канбера ще потърси консултация за „следващите си стъпки“.

„Решението лишава австралийските медии от значителен източник на приходи“, се посочва в комюникето.

„Австралийските издатели заслужават справедлива компенсация за съдържанието, което са предоставили“.

Facebook обяви, че решението да не продължи да поддържа новинарското съдържание в Австралия и САЩ, след като предприе подобни действия във Великобритания, Франция и Германия през септември, е част „от усилията му да разпредели по-добре инвестициите си към продукти и услуги, които хората оценяват най-много“.

Решението произтича от признанието на Facebook, че клиентите му посещават платформата най-вече за социални контакти и проучване на теми по интерес, отколкото за новинарско и политическо съдържание.

Броят на хората, които използват новините във Facebook в Австралия и САЩ е намалял с над 80 на сто миналата година", според актуализираната информация. Данните на Facebook сочат, че новинарското съдържание е било по-малко от 3 на сто от това, което ползвателите преглеждат на страницата си.

Други продукти и услуги на Meta в тези страни не са били засегнати от промяната, обяви компанията. Потребителите все още имат достъп до нови статии  посредством споделени линкове на платформата.


Последвайте ни в Google News

 

Топ новини виж още

Хороскоп

Анкети