Производството на „Лада“ в Санкт Петербург спря
Производството на автомобил „Лада“ в Русия спря, съобщи Mаrkеtwаtсh. Хиляди работници са пуснати в отпуск, а говорител на АвтоВАЗ казва, че това е било планирано. Компанията е смятала да спре производството до 11 март поради глобалния недостиг на чипове. Над 20% от частите на АвтоВАЗ се доставят извън Русия.
Rеnаult-Nіѕѕаn придоби 75% от АвтоВАЗ през 2012г. 300 млн. долара през следващите две години обеща да инвестира в смесеното дружество западната компания. В рамките на споразумението автомобили Renault и Nіѕѕаn можеха да бъдат произвеждани в Русия заедно с моделите „Лада“ в заводите в руския град Толиати.
АвтоВАЗ произвежда за руския пазар Lada Largus, която е по същество ребрандираната Dacia Logan MCV първо поколение, а също и Sandero и Logan второ поколение, които се продават в Русия под марката Renault. Дружеството АвтоВАЗ, наследник на Волжския автомобилостроитен завод, бе придобито от Renault през 2014.
Експерти са категорични, че може да отнеме месеци или дори години, за да се рестартира производството без френския автомобилен производител Renault SA, който сега притежава АвтоВАЗ. Това ще изправи Русия пред „недостиг на нови превозни средства, ако местните производители автомобили останат парализирани“.
„Лада“ е единствената местна марка в страната със „значителен пазарен дял“, а също така е една от иконите на Русия, подобно на General Motors за САЩ.
„Руснаците ще трябва да могат да се придвижват, независимо дали страната е във война или не“, коментира Томас Бесон, анализатор в брокерската фирма Kepler Cheuvreuxl.
Най-големият световен автомобилостроител, японската корпорация Toyota Motor, също спря производството си в Русия, както и доставката на автомобили в страната заради проблеми със снабдяването, породени от войната в Украйна и западните санкции.
Производството в завода в Санкт Петербург е напълно прекратено заради проблеми със снабдяването с части. Спряна е и доставката на готови автомобили в Русия. Toyota Motor временно отзовава служителите си от Русия, съобщи по-рано в. „Никей“. Ще бъдат изтеглени 26 сътрудници на корпорацията и техните семейства. Завръщането им в Япония ще стане през трети страни, тъй като в момента няма преки въздушни връзки между Москва и Токио.
Решение да изтеглят служителите си от Русия са взели и други японски автомобилостроители като Mitsubishi Motors, Nissan Motor и Subaru.
Германски компании също се разделят с Русия. Daimler Truck спря производството и продажбата на камиони там и обмисля пълно оттегляне. BMW спира производството и износа си за Русия.
Доставките си в Русия прекратява и производителят на електроника Mitsubishi Electric заради ситуацията около войната в Украйна. В комюнике на компанията е посочено, че във връзка със създалата се логистична и финансова ситуация е принудена да прекрати доставките в Русия, тъй като е трудно да се продължава да се прави бизнес там.
Повишението в цените на автомобилите в Русия е огромно. „Лада“ повиши цените на моделите си на 1 март, като повишението е межди 10 и 30% (за модела Lada Largus). Подобно беше повишаването на цените и за другите коли.
FaceBook Twitter Pinterest https://tribune.bg/bg/svqt/proizvodstvoto-na-avtomobil-lada-v-sankt-peterburg-sprya/