Рекордни 9 милиарда долара са били похарчени в онлайн търговия по време на Черния петък в САЩ
Жителите на САЩ на фона на пандемията от коронавирус похарчиха рекордните 9 милиарда долара за онлайн пазаруване в "Черния петък", съобщава Асошиейтед прес. Били са анализирани данните от 80 от 100-те най-големи търговски вериги в САЩ.
Миналата година тази цифра беше 7,4 млрд. долара, през 2018 г. - 6,2 млрд. долара. Според изследователите нарастването на интереса към онлайн пазаруването се дължи на факта, че в много щати поради пандемията има ограничения за работата на редовните търговски обекти, съобщава ТАСС.
Най-голямо търсене от мобилни устройства по време на отминалия черен петък е имало на различни домакински уреди. В сравнение с предходните години интересът на купувачите към бижута и обувки е значително намалял.
Според изчисленията на „Adobe Analytics“ през предстоящия 30 ноември "Кибер понеделник" американците ще похарчат за покупки в онлайн магазини от 10,8 млрд. до 12,7 млрд. долара. Ако прогнозата се сбъдне, това също ще се превърне в нов рекорд.
На "Кибер понеделник" в САЩ онлайн търговците често предлагат отстъпки.
В САЩ обичаят да се провежда разпродажба в петък след Деня на благодарността датира от XIX век. Същият термин „черен петък“ е измислен за първи път от американците, които били крайно недоволни от огромните задръствания, наблюдавани този ден.
По-късно името губи своя негативен оттенък, започва да се използва изключително във връзка с най-големите продажби през годината и вече в този смисъл се разпространява както в САЩ, така и по света.
FaceBook Twitter Pinterest https://tribune.bg/bg/svqt/rekordni-9-miliarda-dolara-sa-bili-poharcheni-v-onlayn-targoviya-po-vreme-na-cherniya-petak-v-sasht/
Коментари (0)
Добави коментар