Последвайте ни: Facebook Twitter Instagram RSS
Търсене
Меню
  1. Начало
  2. Свят
  3. Северна Корея е тествала хиперзвукова ракета с твърдо гориво - (ОБНОВЕНА)

Свят

Северна Корея е тествала хиперзвукова ракета с твърдо гориво - (ОБНОВЕНА)

Северна Корея е тествала хиперзвукова ракета с твърдо гориво - (ОБНОВЕНА) - Tribune.bg
Снимка:

Северна Корея обяви официално, че е тествала нова хиперзвукова ракета на твърдо гориво със среден обсег, предаде Ройтерс, като се позова на съобщение на държавната агенция КЦТА.

Ройтерс посочва, че това изпитание е било заклеймено от САЩ, Южна Корея и Япония.

Изстрелването е имало за цел да тества надеждността на нови многостепенни двигатели с твърдо гориво с висока тяга и хиперзвукова управляема бойна глава със среден обсег, отбелязва КЦТА, като допълва, че изпитанието не е представлявало заплаха за съседните страни.

От южнокорейската армия заявиха, че изстрелването е било от района на столицата на КНДР Пхенян в 14:55 ч. местно време (7:55 бълг. вр.) и че ракетата е прелетяла около 1000 километра от източното крайбрежие на Северна Корея навътре в морето.

Пхенян са обявявали тестове на своите нови двигатели на твърдо гориво за балистични ракети със среден обсег на 11 и 14 ноември миналата година. 

БТА публикува описание на някои характеристики на технологията с твърдо гориво, както и разяснение как тя може да помогне на Северна Корея да подобри ракетните си системи. 

Какви предимства имат твърдите горива?

Ракетите с твърдо гориво не изискват зареждане непосредствено преди изстрелване. Често работата с тях е по-лесна и безопасна и е необходима по-малко логистична поддръжка, а това ги прави по-трудни за засичане и унищожаване от оръжията с течно гориво.

„Тези способности са много по-оперативни в момент на криза“, обясни Анкит Панда, старши научен сътрудник в базираната в САЩ Фондация за международен мир "Карнеги".

Какво представлява технологията с твърдо гориво?

Твърдите ракетни горива са смес от гориво и окислител. За гориво често се използва метални прах като алуминий, а ползваният окислител най-често е амониевият перхлорат, който е сол на перхлорна киселина и амоняк.

Горивото и окислителят са свързани чрез твърд гумиран материал и са поставени в метална обвивка.

При изгарянето на твърдото гориво кислородът от амониевия перхлорат се свесва с алуминия, за да генерира огромно количество енергия и температури над 2760 градуса по Целзий, като създава тяга и отделя ракетата от стартовата площадка.

Кой разполага с такава технология? 

Твърдото гориво води началото си от фойерверките, които китайците са създали преди векове, но през 20-и век бе постигнат по-значителен прогрес, след като САЩ разработват по-мощни ракетни горива.

Северна Корея използва твърдо гориво в редица малки балистични ракети с по-малък обсег. 

Съветският съюз въведе на въоръжение първата си МБР с твърдо гориво, РТ-2, в началото на 70-те години на миналия век. По-късно Франция разработи своята балистична ракета със среден обсег – S3, известна също и като SSBS. 

Китай започна изпитания на МРБ с твърдо гориво в края на 90-те години.  

Южна Корея също заяви, че е разработила "ефективна и усъвършенствана" технология за балистични ракети, въпреки че засега те са доста по-малки.  

Твърдо срещу течно гориво 

Течните горива осигуряват по-голяма тяга и мощност, но изискват по-сложна технология и допълнително тегло.

Твърдите горива са плътни и изгарят доста бързо, като за кратко време генерират тяга. Твърдото гориво може да се съхранява дълго време, без да се поврежда или разрушава, което е често срещан проблем при течното гориво.

Северна Корея каза, че разработването на новата ѝ МБР с твърдо гориво "Хвасон-18" "ще има радикален принос" за капацитета ѝ за контраатака. 

След първото изстрелване южнокорейското министерство на отбраната изглежда се опита да омаловажи изпитанието, като посочи, че на северната ѝ съседка ще ѝ трябват "още време и усилия", за да овладее технологията.


Последвайте ни в Google News

 

Топ новини виж още

Хороскоп

Анкети