Последвайте ни: Facebook Twitter Instagram RSS
Търсене
English

Новини, анализи, мнения - Tribune.bg

Меню
  1. Начало
  2. Свят
  3. Спиртните напитки на европейския пазар с етикети за съдържание на калории

Свят

Спиртните напитки на европейския пазар с етикети за съдържание на калории

Снимка:

Новите етикети ще са факт през декември

Спиртните напитки на европейския пазар вече ще бъдат с етикети за съдържание на калории. Това се случва, след като Европейската комисия призова производителите на алкохолни напитки да излязат с план за саморегулиране на фона на общия интерес за по-здравословни навици на хранене и пиене. Европейската организация на потребителите BEUC заяви, че когато Европа е изправена пред криза на затлъстяването, съдържанието на калории в етикетите на алкохолните напитки е необходимост.

В момента алкохолните напитки са освободени от правилата на ЕС за етикетиране, които са в сила за всички други храни и напитки. Много скоро обаче това ще се промени.

Търговският орган „Spirits EUROPE“, който представлява национални организации и мултинационални компании заяви, че е подписал съвместен меморандум. Той беше подписан от 31 национални организации и шест еднолични производители, съобщава Юронюз.

Секторът на спиртните напитки се е ангажирал „да предоставя информация за калориите в етикета, заедно с пълен списък на съставките и подробна информация за продукта“. Споразумението не обхваща вино или бира.

„Това е важен ангажимент, който покрива голяма част от европейската индустрия за алкохолни напитки“, каза Кристиан Порта, президент на „Spirits EUROPE“ и управляващ директор на „Pernod Ricard“.

Етикетирането трябва да влезе в сила в рамките на шест месеца през декември 2019 г.

Етикетите ще дават информация за енергийни стойности на 100 милилитра, както и за стандартни напитки, но също и за „препоръчително количество” - нещо, по което индустрията на спиртни напитки е запалена поради по-малките мерки, използвани за уиски, джин или водка.

Според схемата меморандумът предвижда всяка една на четири бутилки, пуснати на пазара в ЕС, да включва енергийна информация в етикета до края на 2020 г. След това се очаква количеството на бутилките да се повиши до 50% и 66% съответно до края на 2021 и 2022 година.  

 

 


Коментари (0)

Няма коментари.

Добави коментар




Топ новини

виж още

Мнения

виж още

Мрежата

виж още

Хороскоп

архив