Последвайте ни: Facebook Twitter Instagram RSS
Търсене
Меню
  1. Начало
  2. Закон и ред
  3. 277 тома материали по делото за катастрофата с автобуса край Своге бяха внесени в съда (ВИДЕО)

Закон и ред

277 тома материали по делото за катастрофата с автобуса край Своге бяха внесени в съда (ВИДЕО)

277 тома материали по делото за катастрофата с автобуса край Своге бяха внесени в съда (ВИДЕО) - Tribune.bg
Снимка:

Обвиняеми за инцидента са шестима

Софийска окръжна прокуратура (СОП) внесе в Софийски окръжен съд обвинителен акт срещу Б.И., И.И., С.Т., М.Т., С.П. и Г.Г. Престъпното деяние е квалифицирано по чл. 343, ал.4, вр. ал. 3, вр. ал.1, вр. чл. 342, ал.1 от НК за водача на превозното средство – Г.Г.

За останалите петима обвиняеми то е по чл. 343, ал.4, вр. ал. 3, вр. ал.1, вр. чл. 342, ал. 2, вр. ал.1 от НК.

Материалите по делото са събрани в 277 тома. Сред тях са протоколи от разпити на над 100 свидетели и заключения на 24 вещи лица. Приложени са и множество веществени доказателства.

104 лица са конституирани в качеството на пострадали, част от които понастоящем са в чужбина. След приключване на разследването, предявяване на материалите на страните по делото е продължило няколко месеца.

На 25.08.2018 г. обвиняемият Г.Г. превозвал с автобус м. „МАН“ членове на пенсионерски клуб в с. Световрачене, техни близки и приятели, както и други лица. За този ангажимент управляваното от него дружество „М.-5“ ООД имало сключен договор за маршрут от с. Световрачене, област София до с. Царевец, община Мездра и обратно.

Около 17 ч. превозното средство се движело по второкласен път II-16 в района на гр. Своге с тридесет пътници. В близост до местността „Янкулови воденици“ имало завой надясно и поставени пътни знаци за забранено движение със скорост по-висока от 40 км/ч и опасност от хлъзгане. Водачът не се е съобразил с тях и навлязъл в завоя със скорост от около 53,5 км/ч. Последвали удари с движещите се по същия път товарни автомобили м. „Нисан“ и м. „Ситроен“, промяна на посоката, преминаване през мантинелата и преобръщане на автобуса по стръмния скат. Пътниците в него са получили множество различни по степен увреждания. Двадесет от тях са починали в резултат на тежки травми, на другите десет пострадали са причинени телесни повреди. 

В хода на разследването на тежкия пътен инцидент е установено, че автобусът, с който е осъществяван превоз на пътници не е преминал задължителен технически преглед.

Платното за движение било покрито с асфалтова настилка, положена при рехабилитацията на пътя по Проект „България Транзитни пътища V, ЛОТ № 17“. Дейностите по него били извършени от Сдружение „Т.С.“, на основание договорно споразумение от м. август 2011 г. с Агенция „Пътна инфраструктура“ (АПИ), в качеството на възложител, след проведена процедура и извършеното оценяване за изпълнител на проекта. Имало е сключен и договор за възлагане на консултантски услуги между АПИ и дружеството „П. 2000“ ЕООД за осъществяване на строителен надзор на обекта.

По досъдебното производство са извършени множество експертизи за изясняване на причината на ПТП, в това число над 30 съдебномедицински. Изготвени са автотехническа и пътностроителна експертизи, съдебнотехнически експертизи на асфалтобетон и на автобус м. „МАН“, физико-химическа, съдебнопочеркова и съдебногеодезическа експертизи.

Установено е, че структурата на асфалтовата настилка в района на тежкия пътен инцидент не съответства на стандарта относно коефициента на полируемост - само 28%, при изискване не по-малко от 50%.

За техническа причина за възникване на ПТП се сочи навлизане на автобуса в зона на остър завой, при мокра асфалтова настилка, с технически несъобразена с радиуса на завоя скорост и значително намаления коефициент на сцепление между гумите и асфалта, дължащ се на лошото му качество. В резултат на нормативно несъответстващата структура на пътната настилка, коефициентът на сцепление бил силно занижен, което е в причинно-следствена връзка с възникването на ПТП.

От страна на обвиняемия Б.И., в качеството му на ръководител на проекта, не са изпълнени нормативно установените му задължения за контрол на строителните работи. Това е довело до нарушаване на изискванията за добро качество на ремонта в конкретния участък.

Обвиняемият С.Т. като началник на Асфалтова база не е осъществил ръководство и контрол върху производствената дейност.

Обвиняемият И.И. като технически ръководител, на който е възложена дейност по ремонта на пътищата по проекта, не е изпълнил задълженията си по оперативно-стопанско, техническо и административно ръководство на строителния обект.

Обвиняемата М.Т. като строителен инженер не е изпълнила нормативно установените си задължения за строителен надзор на строителните работи.

Обвиняемата С.П., в качеството й на директор на дирекция в Агенция „Пътна инфраструктура“, не е изпълнила задълженията си по ръководене и управление на проект „Транзитни пътища V“. Тя не е създала организация спрямо работата на лицето, осъществяващо контрол върху „П. 2000“ ЕООД.

Предстои съдът да насрочи разпоредително заседание по делото.


Последвайте ни в Google News

 

Коментари (1)

Ето за това правосъдието у нас се точи и никога не идва. 277 тома, не можеше ли с 27, или със 7 ? За всякакви глупости се назначават експертизи и се харчат пари, дори за да се събере 2 и 2 съдията не може да го направи без счетоводна експертиза. И целия този труд и пари за да прочетат накрая оправдателна присъда и да кажат, че нямало достатъчно доказателства.
01.02.2021 17:41 / Отговор

Добави коментар




Топ новини виж още

Актуална тема

Хороскоп

Анкети

Tribune.bg иска съгласието Ви за използване на информация, събирана чрез бисквитки и подобни технологии, за да подобрим вашето изживяване на нашия сайт, да анализираме как го използвате и за маркетингови цели.

Персонализирана реклама и съдържание, преброяване на посещения и източници на трафик

Съхраняване на и/или достъп до информация на устройство

Политика за поверителност Бисквитки

Вашите настройки за поверителност

Ние и нашите партньори използваме информация, събирана чрез бисквитки и подобни технологии, за да подобрим Вашето изживяване на нашия сайт, да анализираме начина, по който го използвате, и за маркетингови цели. Защото уважаваме Вашето право на лична сигурност, можете да изберете да не позволите някои видове бисквитки. Обаче, блокирането на някои видове бисквитки може да влоши Вашето изживяване на сайта и услугите, които можем да предложим. В някои случаи данните, получени от бисквитки, се споделят с трети страни за анализ или маркетингови цели. Можете да използвате своето право да откажете от тази споделена информация по всяко време, като деактивирате бисквитките.

Политика за поверителност Бисквитки

Управление на предпочитанията за съгласие

Задължителни

Тези бисквитки и скриптове са необходими за функциониране на уебсайта и не могат да бъдат изключени. Обикновено те се задават само в отговор на действия, правени от вас, които отнасят до заявка за услуги, като задаване на настройките за поверителност, влизане или попълване на формуляри. Можете да зададете браузъра си да блокира или да ви извести за тези бисквитки, но част от сайта няма да работи. Тези бисквитки не съхраняват никакви лично идентифицируващи данни.

Винаги ВКЛ

Аналитични

Тези бисквитки и скриптове ни позволяват да преброяваме посещения и източници на трафик, така че да измерим и подобрим производителността на нашия сайт. Те ни помагат да знаем кои страници са най- и най-непопулярни и да видим как посетителите се движат по сайта. Всичка информация, която тези бисквитки събират, е кумулативна и неидентифицируема. Ако не разрешите тези бисквитки и скриптове, няма да знаем, кога сте посетили нашия сайт.

Маркетинг

Тези бисквитки и скриптове могат да бъдат зададени чрез нашия сайт от нашите рекламни партньори. Те могат да бъдат използвани от тези компании за построяване на профил на вашите интереси и показване на съответни реклами на други сайтове. Те не съхраняват директна лична информация, но са базирани на уникално идентифициране на вашия браузър и интернет устройство. Ако не разрешите тези бисквитки и скриптове, ще имате по-малко целенасочена реклама.