Доклад в СО: „Спаси София“ и зам.-кмет укрили данни, за да защитят хаоса по „Патриарха“ и „Витошка“ (ВИДЕО)
Общинските съветници от ГЕРБ-СДС в София извадиха доклад за нарушения на „Спаси София“, касаещ хаоса по трасето, обхващащо бул. „Патриарх Евтимий“ и „Витошка“ в центъра на столица. Докладът бил на бюрото на кмета още от миналата година, но сега става известен. Според доклада, вината е в заместник-кмета с ресор „Транспорт и градска мобилност“, издигнат от „Спаси София“, Илиян Павлов.
Всички подробности около редицата нарушения, свързани с реализирането на безумната реорганизация, са описани в подробния доклад, изпратен в края на 2024 година, включително и до кмета на София Васил Терзиев. В доклада е ясно записано, че „действията и бездействията на заместник кмета на Направление „Транспорт и градска мобилност“ водят до финансови щети за СО, както и до умишлено укриване на данни и/или въвеждане в заблуда, както на кмета на Столична община, така и на общинския съвет на СО и гражданите на града.“
Документът изобличава зам.-кметът Илиян Павлов и общинският съветник Стефан Спасов като преки ръководители на процеса по изготвяне на проектната документация и нейната реализация, довело до нарушения на съгласувателните процедури. Записано е, че на първата среща през месец април 2024 година, свикана от Илиян Павлов, са присъствали лично Борис Бонев, Андрей Зографски и Стефан Спасов. Въпреки възраженията на ОП „София проект“ и експертите от Столична Община лично Андрей Зографски се разпорежда, че „няма шанс“ да се отлага реализацията на проекта и трябва същият да се извърши като всеки друг текущ ремонт.
Авторът на доклада посочва, че именно това е първото нарушение на процедурите – липсата на изготвени и съгласувани проекти за временна организация на движението за реализация на целия обект, които са с период много по-дълъг от 48 часа: “Липсата на тези проекти, в момента е причината и за „висящото“ положение на организацията на движение на бул. „П. Евтимий“, в условията на съдебно разпореждане за спиране на въвеждането на ПОД, но и нямайки проект на ВОД (временна организация на движението), се получава практическа липса на законосъобразна организация на движението.“
Според официалния документ договорните отношения между Столична община и изпълнителя на договора също са били грубо нарушение от зам.-кмета Илиян Павлов, който възлага дейности на фирма, която няма договорни отношения на съответните пътни участъци. Същият възлага изпълнението на проекта за организация на движението, които не са съгласувани нито от СДВР-ОПП, нито от Дирекция „Управление и анализ на трафика“, каквито са изискванията по закон. Това е и нарушение на Наредбата за организация на движението на пътищата на МРРБ. Авторът на доклада многократно посочва, че не са проведени никакви съгласувателни процедури. Нещо повече – когато все пак бива поискано съгласуване на предадения проект в ОПП-СДВР Илиян Павлов разпорежда това да НЕ бъде извършено: „Със своите умишлени или не действия, Илиян Павлов е допуснал липсата на писмена документация, относно изпълнението на разпореждането на Админстративен съд София-град.“
Чрез действията си зам.-кметът и общинските съветници от „Спаси София“ въвеждат кмета, Столичния общински съвет и гражданите в заблуда. Това е един от изводите в документа. В него е посочено още, че поради създалото се напрежение и протести на гражданите и живущи в района на бул. „П. Евтимий“ е предложен „Комитет за наблюдение и анализ на въведената временна организация на движението на бул. „Патриарх Евтимий“, бул. „Витоша“ и ул. „Ф.Нансен“. Въпреки че всички предложени за включване институции, граждански организации и експерти са потвърдили и определили техен представител, заместник-кметът по „Транспорт и градска мобилност“ спира процеса, като не издава и не изготвя заповед за официалното формиране на комитета по наблюдение:
„Още към 15-20.05.2024 г. Илиян Павлов УМИШЛЕНО укрива данните от видеонаблюдението на Столична община, като същевременно УМИШЛЕНО забавя и прекратява процеса по създаване на Комитет за наблюдение;“
„На извънредното заседание на СОС на 23. 05.2024 г. зам.-кметът Илиян Павлов и общински съветници от Спаси София УМИШЛЕНО укриват данните от системата за следене на движението на превозните средства на градския транспорт и предоставени на Илиян Павлов данни от видеонаблюдението на СО, относно множеството задръствания, образувани по бул. „П. Евтимий“, извън часовете на провеждане на протестни действия.
На същото заседание, от страна на общинските съветници на Спаси София и Илиян Павлов, се защитава тезата, че проектът е изготвен през 2021г., което е абсолютно НЕВЯРНО, като се укриват възлагателни писма към ОП „София проект“, с които се възлага изготвянето на проектна документация. Освен това, се укрива и наличието на разработвани различни варианти на организация на движение по бул. “П.Евтимий“, в които се изгражда велосипедна инфраструктура, но се запазва по-голям брой от паркоместата, като същевременно не се обособява и БУС лента.
Илиян Павлов и представители на Спаси София укриват тези варианти за организация на движението и данни от въведената вече такава, като същевременно изместват фокуса от математически и технически необоснованото решение за обособяване на „БУС“ лента, при липсата на генерирани закъснения на превозните средства на градския транспорт, в рамките на разглеждания участък.
Нещо повече, данните за ДОПЪЛНИТЕЛНО ГЕНЕРИРАНИ ЗАКЪСНЕНИЯ на градския транспорт, също биват укривани. Данните са от системата за проследяване на движението на градския транспорт, които в рамките на заседанието и на предходни заседания на Комисия по „Транспорт и пътна безопасност“ към СОС, са изискани от общински съветници.
Въпреки това, данните са укрити и не са предоставени на общинските съветници.“
В края на доклада, посветен на реорганизацията на движението на „Патриарха“, авторът подчертава, че незачитането на изказваните технически мнения и становища е било мотивирано с разбирането от страна на Павлов, че това е ПОЛИТИЧЕСКО, а не техническо решение.
Все пак техническият анализ показва, че „реализирането на меки и начини за решаване на конкретен транспортен проблем - без наличието на такъв, води до създаването на транспортни проблеми; с други думи – изграждането на БУС-ленти следва да бъде адресирано и реализирано на местата, където се констатира генериране на закъснения на градския транспорт, а не самоцелно – с цел постигането на краткотрайни ПР цели.“
В официалния документ, изпратен и до кмета на София, се посочват още фрапиращи данни за действията на „Спаси София“:
„Залагането на технически решения, като платформи за повдигане на велосипедни алеи, в рамките на спирките на градския транспорт, допълнително оскъпи проекта с около 300 000 лева, като същевременно решението НЕ кореспондира и не отговаря на разпоредбите на член 67 и приложение номер 9 от Наредбата за планиране и проектиране на комуникационно-транспортната система на урбанизираните територии.“
Малко по-късно от „Спаси София“ дадоха нарочен брифинг, на който обясниха, че обвиненията са безпочвени. Борис Бонев определи информацията за Илиян Павлов като „донос“, а ГЕРБ се разобличили.
Бонев нарече това „очерняне“
„За абсолютно всяко едно обвинение ние имаме категорично доказателство за това, че обвинението е безпочвено“, категоричен е той и обяви, че т.нар. „копче“ в столичната администрация бил Димитър Петров – Митко Светофара - директор на Дирекция „Анализ на трафика“.
FaceBook Twitter Pinterest https://tribune.bg/bg/zakon_i_red/doklad-v-so-spasi-sofiya-i-zam/