Институтът за пътна безопасност дава Комитова на прокуратурата
От Института за пътна безопасност дават регионалния министър Виолета Комитова на прокуратурата. Пробойните рани на АМ „Тракия“ и казусът с пътя за Айтос коментира Богдан Милчев от Института за пътна безопасност пред news.bg.
„Магистрала „Тракия“ е в критично състояние.“ Милчев даде пример с пътя от София до Айтос, където днес от института са преброили 122 места, в които мантинелата е повредена след катастрофи, а новата мантинела е повредена на над 20 места. Това я превръща в опасна. „Ние от Института ще сезираме прокуратурата за безстопанствеността от страна на г-жа Комитова“, заяви Милчев.
Попитан, защо няма да търсят отговорност от АПИ, Той заяви: „АПИ е обезглавена, затова Комитова трябва да понесе цялата отговорност за случилото се.“ Милчев поясни, че АПИ не си търсят парите от застрахователите.
Във връзка със казуса с пътя за Айтос, той коментира, че в града е настанал транспортен хаос. „Начинът, при който в паниката решиха да решават проблема – на принципа няма камион – няма проблем – създаде много настроения и противопоставяне в самия град“, категоричен е той.
Според него всички кръстовища трябва да бъдат повдигнати. По този начин шофьорите ще карат по-бавно, поясни той. От института предлагат да се закупят празни кутии за камери. „
„Ще има 4 стационарни камери като само една камера ще се върти в тези 4 кутии. И така шофьорите ще намалят, защото няма да знаят камерата в коя кутия е“, добави той.
Според него ключов момент в катастрофите в Айтос, а й не само там е, че транспортните фирми карат с техническа неизправност.
„Днес имахме информация, че АПИ ще пусне транзитно преминаващите през града камиони.“ Според Милчев, правилният вариант е да се контролира трафика. „Ние предлагаме да се изградят инженерни съоръжения, да се поставят камери и да се контролира изправността на товарните превозни средства.“казва Милчев и добави, че кмета на Айтос иска от института да направят доклад на целия път, който е 5 км.
По отношение на предложението на МРРБ да се направи обходен път на Айтос, Милчев определи това решение като хвърляне на прах в очите. Той поясни, че в доклада, в който те ще опишат пътя, ще предложат меки и твърди мерки.
„В държавните институции в момента не управляват експерти, а управляват интереси“, категоричен беше той.
FaceBook Twitter Pinterest https://tribune.bg/bg/zakon_i_red/institutat-za-patna-bezopasnost-dava-komitova-na-prokuraturata/