Последвайте ни: Facebook Twitter Instagram RSS
Търсене
Меню
  1. Начало
  2. Закон и ред
  3. Шестима от АПИ с обвинения заради инцидента в „Ечемишка“

Закон и ред

Шестима от АПИ с обвинения заради инцидента в „Ечемишка“

Шестима от АПИ с обвинения заради инцидента в Ечемишка - Tribune.bg
Снимка:

Сред тях и двама бивши шефове на агенцията

Шестима длъжностни лица от АПИ са обвинени за инцидента в тунел „Ечемишка“ през 2017 г., при който загина една жена. Това става ясно от съобщение на Окръжната прокуратура в София. Сред обвинените са двама бивши шефове на пътната агенция - Лазар Лазаров и Дончо Атанасов.

Обвинени са още:

- И. Захариева, в качеството ѝ на член на Управителния съвет на АПИ и служител по транспорта;

- Г. Златев – директор на дирекция „Поддържане на пътната инфраструктура“ в АПИ и служител по транспорта; 

- Н. Сачанска – началник отдел „Основен ремонт и поддържане“ в дирекция „Поддържане на пътната инфраструктура“ в АПИ и служител по транспорта и

- Г. Фучеджиев – старши експерт в отдел „Основен ремонт“ на дирекция „Поддържане на пътната инфраструктура“ в АПИ и служител по транспорта.

Обвиненията са за това, че при условията на независимо съпричиняване са нарушили правилата за експлоатация на пътно съоръжение и по непредпазливост са причинили смъртта на Е. Михайлова, съобщиха от прокуратурата.

През февруари месец 2017 г. част от осветителните тела падат върху преминаващ през тунела автомобил. Загива жена, която е в колата.

В хода на разследването на Окръжната прокуратура в София е установено, че стоманената конструкция за окачване на осветителните тела е монтирана през 1984 г. и е пусната в експлоатация в началото на 1985 г. До инцидента са извършвани редица огледи - през 1999 г., през 2004 г., през 2008 г., през 2012 г., през 2015 г. и през 2016 г.

При всички огледи, експертите са давали препоръки за подновяване на антикорозионната защита, но това нито веднъж не е било изпълнено. Според заключението на вещите лица основната причина за станалата авария на надлъжните стоманени греди, носещи осветителните тела, е липсата на нормална експлоатационна поддръжка на конструкцията и оставянето ѝ без антикорозионна защита повече от 20 години.

Въпреки направените доклади за подмяна на осветителните тела в тунела, такава не е извършена.

 

 

 

 


Последвайте ни в Google News

 

Коментари (0)

Няма коментари.

Добави коментар




Топ новини виж още

Хороскоп

Анкети