Топ лекар стана „рекламно лице“ без да знае, прокуратурата разследва измама
Софийска районна прокуратура (СРП) започна проверка след подаден сигнал за невярна информация, използвана за реклама на хранителна добавка в интернет. Става въпрос за офталмолога проф. Александър Оскар, ръководител на Клиниката по очни болести в УМБАЛ „Александровска“, който беше замесен в измислена история със създаване и разпространение на хранителна добавка, претендираща за подобряване на зрението само за 5 дни.
„Отново името ми е замесено с разпространението на подобие на хранителна добавка, за който дори и не съм чувал. Благодаря на г-н Стефан Лесиков, който ме информира за злонамерената кампания в социалните мрежи. Не се доверявайте на продукти с неизвестен произход, защото, освен че няма да помогнат, могат и сериозно да навредят на здравето ви. Вярвайте на медицина, базирана на доказателствата!“, написа той преди няколко дни.
„Сигналът е подаден от началника на Клиника по „Очни болести“ към УМБАЛ „Александровска“. В него се посочва, че името и снимка на гореспоменатия професор са използвани без негово знание за реклама на хранителна добавка за очно здраве, която се продава в онлайн магазин в интернет. На страницата на магазина е публикувано и интервю, за което в сигнала си до СРП, професорът казва, че никога не е давал. По сигнала е образувана преписка, а проверката е възложена на отдел „Киберпрестъпност“ при ГДБОП-МВР, обявиха от държавното обвинение.
Това е пореден случай от последните месеци, в който известни родни лекари без тяхно знание се оказаха рекламни лица на „чудодейни“ лекарства. По същия начин пострадаха проф. Иво Петров, д-р Александър Симидчиев, д-р Мирослав Ненков, д-р София Ангелова, проф. Сотир Марчев, доц. Ангел Кунчев и др.
FaceBook Twitter Pinterest https://tribune.bg/bg/zakon_i_red/top-lekar-stana-reklamno-litse/