Последвайте ни: Facebook Twitter Instagram RSS
Търсене
English

Новини, анализи, мнения - Tribune.bg

Меню
  1. Начало
  2. Закон и ред
  3. Започва делото за катастрофата край Своге

Закон и ред

Започва делото за катастрофата край Своге

Снимка:

20 души загинаха при тежкия пътен инцидент през 2018 г.

Софийски окръжен съд е насрочил за днес разпоредително заседание по делото за тежката катастрофа с автобус край Своге от август 2018 г., причинила смъртта на 20 души.

По него на съда са предадени шест души, сред тях и шофьорът Григор Григоров. Материалите по делото са събрани в 277 тома. Сред тях са протоколи от разпити на над 100 свидетели и заключения на 24 вещи лица. Приложени са и множество веществени доказателства.

На 25.08.2018 г. около 17 ч. автобусът се движел по второкласен път в района на гр. Своге с 30 пътници. В близост до местността „Янкулови воденици“ имало завой надясно и поставени пътни знаци за забранено движение със скорост по-висока от 40 км/ч и опасност от хлъзгане. Водачът не се е съобразил с тях и навлязъл в завоя със скорост от около 53,5 км/ч., посочват от прокуратурата. В хода на разследването е установено, че автобусът не е преминал задължителен технически преглед.

По досъдебното производство са извършени множество експертизи за изясняване на причината на ПТП, в това число над 30 съдебномедицински. Изготвени са автотехническа и пътностроителна експертизи, съдебнотехнически експертизи на асфалтобетон и на автобус м. „МАН“, физико-химическа, съдебнопочеркова и съдебногеодезическа експертизи. Установено е, че структурата на асфалтовата настилка в района на тежкия пътен инцидент не съответства на стандарта относно коефициента на полируемост - само 28%, при изискване не по-малко от 50%. За техническа причина за възникване на ПТП се сочи навлизане на автобуса в зона на остър завой, при мокра асфалтова настилка, с технически несъобразена с радиуса на завоя скорост и значително намаления коефициент на сцепление между гумите и асфалта, дължащ се на лошото му качество. В резултат на нормативно несъответстващата структура на пътната настилка, коефициентът на сцепление бил силно занижен, което е в причинно-следствена връзка с възникването на ПТП.

Останалите петима дадени са съда от Софийска окръжна прокуратура са технически ръководител, на когото е възложена дейност по ремонта на пътищата по проекта, ръководителя на проект, началник на Асфалтова база, строителен инженер, която не е изпълнила нормативно установените си задължения за строителен надзор на строителните работи, както и директорка на дирекция в АПИ.  


Коментари (0)

Няма коментари.

Добави коментар




Топ новини

виж още

Актуална тема

Мрежата

виж още