Последвайте ни: Facebook Twitter Instagram RSS
Търсене
Меню
  1. Начало
  2. Закон и ред
  3. Заради скандала с Диона и хранителната добавка, искат Закон за инфлуенсърите

Закон и ред

Заради скандала с Диона и хранителната добавка, искат Закон за инфлуенсърите

Заради скандала с Диона и хранителната добавка, искат Закон за инфлуенсърите - Tribune.bg
Снимка:

"Ние, потребителите" са категорични, че само така може да се регулира тази ниша

Закон за регулиране дейността на т. нар. „инфлуенсъри“ ефективно би намалил случаите на промотиране от страна на влиятелни личности на продукти и модели на поведение, които могат да се окажат вредни за здравето, живота и психичното развитие на подрастващите и на други уязвими групи потребители. Това мнение изразиха от онлайн платформата „Ние, потребителите“ по повод разпространяваната в социалните мрежи скандална реклама на енергиен продукт с участието на популярно лице.  

Диона скандализира с клип с вещество за смъркане

Този закон следва да регламентира всички аспекти на дейността на влиятелните личности, особено в социалните мрежи. На първо място – гарантиране качеството и безопасността на промотираните от тях продукти. След това – верността на отправяните послания и непрестъпването на законите. И не на последно място – предвиждането на санкции при нарушения – на инфлуенсърите, на агентите им, както и на наемащите ги рекламни компании, на които да се вменят задължения да проверяват лицата, които ангажират за инфлуенсъри при техни кампании и др.

Младежите на ВМРО алармират прокуратурата за скандален рекламен клип на Диона

До приемането на такъв закон всеки отделен случай трябва да бъде разглеждан през призмата на транспонираната в Закона за защита на потребителите в България директива за нелоялните търговски практики. При доказване на такова нарушение, виновните лица ще могат да бъдат наказвани много по-сериозно – със санкции до 70 000 лв. и забрана за повторно прилагане на порочната практика.

От  „Ние, потребителите“ напомнят, че във Франция има действащ Закон за инфлуенсърите, който държи сметка на всички „замесени“ при изготвянето и разпространението на реклама, за която се счита, че е извън правилата – от рекламните агенции, през инфлуенсърите и техните агенти до социалните платформи. Наказанията за неспазване на разпоредбите могат да достигнат до две години затвор и глоба от 300 000 евро.

 


Последвайте ни в Google News

 

Топ новини виж още

Хороскоп

Анкети