Последвайте ни: Facebook Twitter Instagram RSS
Търсене
English

Новини, анализи, мнения - Tribune.bg

Меню
  1. Начало
  2. Хороскоп
  3. 6 неочевидни причини за хронична умора

Хороскоп

6 неочевидни причини за хронична умора

Снимка:

Понякога ни се струва, че нямаме абсолютно никаква сила: трудно ни е да се събудим и да станем от леглото, трудно ни е да правим дори обикновени неща. Всекидневната рутина се превръща в цял подвиг. Причините за това състояние могат да се крият в много фактори, то може да бъде и симптом на заболяване и то много сериозно. 

Добре е да се консултирате с лекар, за да диагностицирате хронична умора, депресия или друго заболяване, което ви поставя в такова състояние. Е, докато стигнете до лекаря, вижте каква може да е причината. Прочетете внимателно списъка и отбележете кои елементи са специфични за вас. 

  1. Имате липса на физическа активност

Заседналият начин на живот ще доведе до много проблеми в бъдеще. Липсата на активност нарушава метаболизма във всички системи на тялото. Мускулите намаляват нуждата си от кислород - кръвоснабдяването им става недостатъчно, мускулният обем намалява. Общият имунитет намалява, тялото става отворено за много заболявания. Отслабените мускули водят до намаляване на митохондриите и ниско ниво на АТФ (аденозинтрифосфат), енергията се изразходва неефективно. 

Какво може да се направи по този въпрос? Започнете постепенно да се занимавате с някакъв вид спорт, който е удобен за вас. Нека бъде поне половин час на ден или 20 минути, но редовно. Изберете какво харесвате: може би ще е плуване или бягане. Ако нямате достъп до фитнес клуб в момента, направете нещо у дома. Намерете видео уроци в YouTube и се занимавайте колкото е възможно повече. Основното нещо е да не бързате, правете колкото можете и не очаквайте бързи резултати. Постепенно можете да увеличите сложността или натоварването. 

  1. Социална изолация

Много приятели са се отдръпнали от вас, появили са се нови неща, някои от предишните увлечения, вече не можете да поддържате. Струва ви се, че всеки ден е подобен на следващия и заедно те се подреждат в скучна последователност. Може би просто нямате достатъчно комуникация на живо, а не съобщенията в социалните мрежи или месинджъри, а именно чувствата на съпричастност, смеха на приятели, усещането, че не сте сами. 

Какво може да се направи по този въпрос? Намерете вариант да напуснете дома си. За вас е жизненоважно поне за кратко да се почувствате свободни. Поне идете до магазина, в идеалния случай - отидете на гости, на разходка, на кино или в кафенето с приятелка. Ще видите как животът отново придобива цветове и това, което изглеждаше непреодолимо, изчезва. 

3. Липса на вода

Може да не пиете достатъчно вода. Може да пиете много други течности: сок или чай, кафе, но това не е достатъчно. 

Какво може да се направи по този въпрос? Увеличете количеството течност и нека бъде чиста вода, не газирана, не сода, кола или други сладки напитки. Газираните напитки дават въображаемо вдъхновение за кратък период (кръвната захар се повишава), но след това ще изпитате още по-голям спад на енергия. Не пийте чай и кафе 6 часа преди лягане. 

4. Неправилен режим

Лягате късно и ставате късно - това не е правилно. Липсата на здравословен сън увеличава нивата на кортизола - и вие вече сте стресирани и чувствате постоянна умора. 

Какво може да се направи по този въпрос? Привикнете да ставате и лягате по едно и също време. Не лягайте в полунощ, ще е по-добре в 21-22 часа (в този момент мелатонинът се произвежда най-добре). Не гледайте телевизия и не използвайте смартфона няколко часа преди лягане, не си създавайте навика да лежите в леглото със смартфон. По-добре е половин час преди лягане да си направите вечерна разходка, да проветрявате спалнята и да не преяждате през нощта. След известно време ще видите подобрения. 

5. Неправилна диета

Храненето ви може да не е балансирано. Преразгледайте своя хранителен режим. 

Какво може да се направи по този въпрос? Може би поемате твърде много храна на едно ядене. Или ядете нездравословна храна: опитайте се да се откажете от бързото хранене, полуфабрикати, мазни и пържени храни. Увеличете количеството на мазнини и фибри, яжте повече зеленчуци и плодове, ограничете бързите въглехидрати. От сладкишите (и най-вече газираните напитки) се повишава кръвната захар, чувствате енергичност, която след това се замества от упадък на силата и умора. По-добре е да потърсите съвета на диетолог. За пиене винаги избирайте чиста вода. 

6. Проблеми с щитовидната жлеза

Проблемите с щитовидната жлеза могат да бъдат прикрити от много заболявания: депресия, умора, раздразнителност.

Какво може да се направи по този въпрос? Изследвайте хормоните си и направете ултразвук на щитовидната жлеза, посетете ендокринолог с резултатите. Може би вашият проблем се крие именно тук, има много заболявания, свързани с щитовидната жлеза. И купувайте йодирана сол у дома, това е профилактика и всеки има нужда от нея. Невъзможно е да получите свръхдоза йод, затова солта винаги трябва да е йодирана. 

Ако постоянната умора се допълва от други симптоми: раздразнителност, нисък имунитет, постоянни настинки, стомашно-чревни проблеми, влошаване състоянието на кожата, косата или зъбите, проблеми със съня - не се самолекувайте, отидете при личният лекар, който ще ви изпрати при правилния специалист.   


Коментари (0)

Няма коментари.

Добави коментар




Топ новини

виж още

Актуална тема

Мрежата

виж още