Последвайте ни: Facebook Twitter Instagram RSS
Търсене
Меню
  1. Начало
  2. Мнения
  3. Албена Александрова пред Tribune: Новият ми бранд ще бъде обединител на българските дизайнери за чужбина

Мнения

Албена Александрова пред Tribune: Новият ми бранд ще бъде обединител на българските дизайнери за чужбина

„В момента се случва нещо като „Ренесанс“ на моята модна къща на българския пазар“, споделя една от най-известните български дизайнерки

Тя е Албена Александрова, или Мадам Рошав или най-точно казано Рошавата Гарга, името, с което се наложи на родната модна сцена. Артистичният й прякор е пълно олицетворение на нейния ексцентричен, шантав и неподправен натюрел.

През годините Албена Александрова успява да покори сърцата на почитателите на модата в България с неподражаем екстравагантен стил, оригинален почерк и голяма доза провокация, които неизменно присъстват в нейните творения.

Тribune се срещна с една от най-талантливите, популярни и атрактивни български дизайнери по време на събитието „Вечер на стила: 90 години Валентино“.  Тя беше гост и участник в новия социално-културен проект на проф. Любомир Стойков и Академията за мода „Вечери на стила", който стартира с вечер,  посветена на 90-годишния юбилей на един от гигантите в света на модата – Валентино. Албена Александрова сподели какво я свързва с един от диктаторите на световната модна сцена и кои са  нейните нови творчески пориви, амбициозни проекти и идеи.

„Валентино за мен е образ, който ме накара да се влюбя в червеното преди много, много години, когато стартирах своята кариера, даже, ако трябва да съм честна, още като бях момиче, защото червеният цвят в модата винаги съм го свързвала с него и неслучайно доста присъства в моите колекции, той е част от моите модни концепции и къща. Черно и червено са моите запазени знаци. Цялата символика на модна къща „Рошавата гарга“ е в черно и червено“, разказва пред Tribune модният дизайнер Албена Александрова.

Академия за мода / Кирил Александров.Академия за мода / Кирил Александров.

Академия за мода / Кирил Александров Академия за мода / Кирил Александров

Във вечерта, посветена на 90-та годишнина на гениалния моден творец бяха показани два тоалета в култовия червен цвят, който е отличителен белег за Валентино и символ на неговата модна къща – единият на модна къща „Мадам Рошав“, дело на Албена Александрова – три пъти носителка на „Златна игла“, и другият – на модна къща „Алегра“. Нейният дизайнер Радостина Илиева бе отличена със „Златна игла 2021“ за модна къща на годината.

Академия за мода / Кирил АлександровАкадемия за мода / Кирил Александров

Академия за мода / Кирил АлександровАкадемия за мода / Кирил Александров
 

„Другото, с което свързвам Валентино, това е животинският принт в модата, тъй като според мен той е авторът, той е създателят на тези енимал щампи, от него тръгват в модата – и змийски шарки, най-вече леопардовите шарки, преразказани чрез езика на модата в творчеството на Валентино“, отбелязва Албена Александрова.

Академия за мода / Кирил Александров.Академия за мода / Кирил Александров.

Тя признава, че преди години е имала и любопитна, изненадваща среща с Последния император на модата, както наричат Валентино.

„Това, което бих споделила, е че преди много години имах жив контакт с Валентино, когато неговата яхта акустира до нашата“, смее се ексцентричната българска дизайнерка.

През последните няколко години Албена Александрова си бе дала творческа пауза и бе излязла временно от светлините на прожекторите.

„Аз бях леко абдикирала за един период от време. Бях се скрила, ако мога така да се изразя, в Лас Вегас за три-четири години, и сега виждам, че хората не са ме забравили и съм много щастлива от този факт. В момента се случва нещо като „Възраждане“, „Ренесанс“ на моята модна къща на българския пазар“, споделя една от най-известните български дизайнерки.

Тя се завърна на модната сцена с още по-голям ентусиазъм, хъс и вдъхновение през 2021 година с участия на наградите „БГ модна икона“ и „Златна игла“,  като само за лятото на миналата година зарадва ценителите на модата със завидните шест ревюта.

Именно по време на „БГ модна икона 2021“ Албена Александрова отпразнува 30 годишнината на „Рошавата гарга“ с ексклузивен ретроспективен спектакъл, който очарова публиката. Емблематичните аутфити на бранда се определят от специалистите като непреходни. Творенията на дизайнерката, които бяха показани по време на юбилея, доказват актуалността на дизайна и модната му линия и в наши дни.

Хайлайф, Академия за модаХайлайф, Академия за мода

Хайлайф / Академия за модаХайлайф / Академия за мода

Хайлайф, Академия за модаХайлайф, Академия за мода

„Аз създавам и предлагам облекла, които нямат давност. С дрехите на „Рошавата гарга“ винаги ще сте актуални, без значение от времето. Екстравагантната класика е точното определение на моя стил – стилът на личността. Във всекидневието си ние сме в роля, ние сме в образ, ние сме това, което сме! С дрехите на „Рошавата гарга“ ще ви посрещнат с уважение, а как ще ви изпратят – зависи само от вас!“, сподели създателката на модния бранд по случай 30 годишнината му.

Антон Марков / Академия за модаАнтон Марков / Академия за мода

Антон Марков / Академия за модаАнтон Марков / Академия за мода

Хайлайф / Академия за мода Хайлайф / Академия за мода

Днес Албена Александрова е отправила поглед към нови хоризонти в модата, които се простират отвъд границите на България.

„Имам вече нова колекция, имам и нов магазин, който е и аутлет, и  шоурум. В него освен „Рошавата гарга“ представям също така мои колеги – дизайнери, както български, така и американски. Присъстват имена като Майкъл Корс, Келвин Клайн, Дона Каран. Мога да се похваля с една моя нова креация, на около два месеца. Казва се „Мадам Рошав“. Това не е ребрандинг на „Рошавата гарга“. „Мадам Рошав“ обединява „Рошавата гарга“ и всички български дизайнери, които аз представлявам за САЩ. Кръстница на „Мадам Рошав“ е Соня Рикел преди много години, която така ме изписваше на поканите и която с усмивка казваше „Ти не си Александрова, ти си Мадам Рошав“, защото й звучеше много френско. И така на шега, на майтап, „Мадам Рошав“ си стана вече сериозен бранд, по който работим активно. „Рошавата гарга“, разбира се, си остава. Това е всичко, което аз шия“, разкрива Албена Александрова.

Личен архивЛичен архив

личен архивличен архив

Личен архивЛичен архив

Миналата година тя бе отличена с награда за посланик на българската мода по света.

„Сега аз трябва да я защитавам. Така че, „Мадам Рошав“ е марката, която ще бъде обединител на българските дизайнери за чужбина“, категорична е Албена Александрова.

Личен архивЛичен архив

Личен архивЛичен архив

Личен архивЛичен архив

На въпрос как един човек на изкуството успява да намери вдъхновение в тези тежки времена – първо пандемия, а сега война, тя отговори така:

„Аз на първо място не гледам телевизия, което е задължително условие. Избягвам да вярвам на официалната пропаганда и се опитвам да търся логиката на всичко, което се случва около нас. И ако човек има глава на раменете си и проследи исторически как се развиват събитията, мисля че може някак си да види тази манипулация, която се извършва върху нас и да не се отдава изцяло на това, което се говори отвсякъде. Политиката за мен в момента абсолютно е водена от некадърни хора, които се опитват да преразпределят света. Може би ние влизаме в нова ера, аз гледам на нещата по-философски. Влизаме в ново геополитическо разпределение на света и за жалост войната е част от това, което се случва, както и ковид пандемията“.

Албена Александрова загатна и какво да очакват нейните почитатели през идните слънчеви месеци.

„Лятотото съм на морето. Години наред откривам Summer fashion на Мария Бонева. Така ще бъде и това лято. Чакам с нетърпение да дойде този момент. Планирам също така да участвам във „Фестивала на модата“ във Варна, който се провежда последната седмица на август. Имам и магазин на морето и ще се опитам да съчетая полезното с приятното“, разкрива своите планове за летния сезон Албена Александрова.

Личен архивЛичен архив
 

Албена Александрова създава моднa къща „Рошавата Гарга“ през 1991 година и я превръща във водеща в дамската мода. През 1996 година Албена заминава за Париж, където практикува мода в централата на Yves Saint Laurent. Две години по-късно става негов представител за България, а от 2000 година добавя марките Sonia Rykiel, Nina Ricci, Cacharel, Jean-Louis Scherrer, Castelbajac, Faust в своя бутик. По-късно среща Hanae Mori в Париж и става неин представител за България с линията й Haute Couture. Същата година модният експерт създава статуетка „Рошавата гарга“ по случай 10 годишния юбилей на модната къща.

Албена Александрова е канена три пъти да облича куклата Барби по неин модел. Една от темите е „Да спасим София от боклука!” и тя облича своята Барби с отпадъчни материали, събрани от улицата. През 2005 и 2006 година престижна марка кафе кани дизайнерката да направи за тях колекции по теми „Първа класа“ и „Жената котка“ за представянето на годишния календар на марката.

Миналата година Албена Александрова отпразнува 30-годишен юбилей на „Рошавата гарга“ с грандиозен ретроспективен спектакъл.

От основаването на марката дизайнерката е и нейно лице.


Последвайте ни в Google News

 

Етикети Валентино
Топ новини виж още

Хороскоп

Анкети

Правилно ли е решението за отпускане на великденски добавки за най-бедните пенсионери?
Покажи резултати Скрий резултати