Последвайте ни: Facebook Twitter Instagram RSS
Търсене
Меню
  1. Начало
  2. Общество
  3. Братоев: 90% от метрото в София е под нивото на подземните води. Най-тежко беше на НДК

Общество

Братоев: 90% от метрото в София е под нивото на подземните води. Най-тежко беше на НДК

Братоев: 90% от метрото в София е под нивото на подземните води. Най-тежко беше на НДК - Tribune.bg
Снимка:

Нашето метро е над средноевропейското - и като организация на експлоатацията, и като външен вид, категоричен е шефът на „Метрополитен“

„Нашето метро е над средноевропейското - и като организация на експлоатацията, и като външен вид, много прилично метро, без да се увличаме в луксове, с едни прилични архитектурни решения“. Това заяви пред БНТ директорът на „Метрополитен“ Стоян Братоев.

Той обясни, че не се е забавило пускането на третия лъч и всичко е в срокове.

„В момента изграждаме два участъка, всеки участък е обособен на определени позиции, строителната част завършва сега, но остават изпитанията. Първите две метростанции - на Красно село и булевард „България“ завършиха през октомври, другите станции завършват сега. Става дума за първия етап, тъй като ние изграждаме два етапа. Централният участък от Красно село до булевард „Владимир Вазов“, 8 км - 8 станции, е първият етап, строителството на който трябва да завърши тази година. А следващата година трябва да завърши етапът в „Овча купел“ - 4 км - 4 станции. На първия етап трябва да се направи изпитание, така че през следващите месеца ще приключат и тези процедури“, увери Братоев.

Той разказа, че третата линия като геоложки условия е била много трудна - много подземни води, слаби почви.

„90% от метрото в София в момента е под нивото на подземните води. На третата линия е още по-тежко, тъй като тя е по-дълбока, там водният стълб е по-голям. Най-тежко беше на станцията на НДК“, обясни инженерът.

„Влаковете се движат максимум с 80 км в час, и при тези скорости на пътуване средната скорост на придвижване на пътниците е 38-40 км/ч. С лека кола в София средната скорост е 20-24 км/ч. Софиянци дневно икономисват над 110 000 човекочаса от това, че ползват метрото“, изчисли той.

На въпроса ще има ли влакове без машинисти той отговори, че има 4 нива на автоматика на метрото. В момента сегашните линии са 2-ро ниво – където автоматиката управлява да няма засичане на влакове, но машинистът управлява влака.

„При третата линия машинистът има изключително малко функции, но е обучен да може да поеме в екстрена ситуация управлението на влака, така че в момента върви обучението на машинисти. С добавка софтуер и хардуер влаковете може да се движат без машинисти“, обясни Братоев.


Последвайте ни в Google News

 

Коментари (0)

Няма коментари.

Добави коментар




Топ новини виж още

Хороскоп

Анкети

Правилно ли е решението за отпускане на великденски добавки за най-бедните пенсионери?
Покажи резултати Скрий резултати