Последвайте ни: Facebook Twitter Instagram RSS
Търсене
English Меню
  1. Начало
  2. Общество
  3. До една година: В София ще има две нови гари – Обеля и Костенец

Общество

До една година: В София ще има две нови гари – Обеля и Костенец

Започна първият голям ремонт от 1930 година на гара „Подуяне“

До 2020 година в София ще бъдат изградени две нови гари. Едната ще в „Обеля“ и ще има директна връзка с метрото, а другата ще бъде направена срещу сега съществуващата „Костенец“. Това съобщи генералният директор на ДП „Национална компания „Железопътна инфраструктура“ инж. Красимир Папукчийски, който заедно с транспортния министър Росен Желязков даде старт на реконструкцията на гара „Подуяне“ и направиха символична първа копка на обекта.

Новата гара „Обеля“ ще прави връзка с влаковете от и за гара Волуяк (по линиите София-Драгоман, София-Банкя и София-Радомир). Пътническа гара „Обеля“ ще бъде в непосредствена близост до метростанция - Обеля и ще дава възможност за прекачване на пътници между двата вида транспорт.

„Предвиждаме също така модернизация на 14 гарови комплекса и шест спирки, а с национално финансиране на 25 гари през тази година“, добави още Папукчийски.

Реконструкцията на гара „Подуяне“, който започна от днес, ще продължи 15 месеца и ще струва 2 300 000 лв. Средствата са осигурени по Оперативна програма „Транспорт и транспортна инфраструктура“.

Министър Желязков обясни, че това е първият основен ремонт, който се прави на гарата от построяването ѝ през 1930 г. „Никога не е имало генерален ремонт, такъв какъвто се предвижда от покрива, до детайлите, през инсталациите. Всички работи ще бъдат реновирани. Гарата е емблематична, защото съдържа в себе си ценни архитектурни елементи, които не са ѝ позволили да се превърне в културно-историческо наследство с национално значение, но затова пък е част от това наследство с местно значение“, заяви Желязков и добави, че по време на ремонта гарата ще продължи да функционира.

Министър Желязков обяви, че предстои да започне ремонтът и на гара „Искър“, „Казичене“, „Карнобат“ и „Нова Загора“.

„След 10-15 години железопътният транспорт отново ще се превърне в основен транспорт, както е било през 1930 г. Това е общоевропейска тенденция“, допълни министърът.


Коментари (0)

Няма коментари.

Добави коментар




Топ новини

виж още
Актуална тема