Последвайте ни: Facebook Twitter Instagram RSS
Търсене
English

Новини, анализи, мнения - Tribune.bg

Меню
  1. Начало
  2. Общество
  3. Вълчев: Нормализирана е обстановката в Сливен, децата започнаха да се връщат в училище

Общество

Вълчев: Нормализирана е обстановката в Сливен, децата започнаха да се връщат в училище

Снимка:

Преди местните избори 2015 г. децата също са отсъствали 5 дни, припомни образователният министър

Министърът на образованието и науката Красимир Вълчев съобщи, че в началото на деня малка част от децата са били на училище в кв. Надежда на гр. Сливен. Според него в началото на деня има и по-малка посещаемост. „Започнали са да се връщат. В едно от училищата има малък процент от учениците, но като цяло са започнали разговорите с учителите. Успокоява се обстановката“, заяви министърът пред медиите.

По думите му разговорите, които е имал с родителите, не му дават основание категорично да каже кой е източникът на тази дезинформация. „Тръгнало е от клипове. Очевидно е имало и тролове. Имаме роля на пастори в квартала, кв. Надежда в Сливен. Не мога точно да ви кажа дали са евангелистки, дали са протестантски. Не става въпрос и за всички пастори, както ми казаха. Определено някой се е изкушил политически да използва това. В основата са групите, които са се организирали срещу несъществуващата Стратегия на детето“, обясни Вълчев. За него е очевидно, че срещу нещо несъществуващо може да се изгради цяла истерия. „Това се е случило вчера. В осем часа родителите съвсем спокойни са си завели децата. В 10 ч. се е получила масова истерия. Провокирани са от клипове, които са получили. Впоследствие истерията се е мултиплицирала от уста на уста. Инструктирали сме всички училища в цялата страна да очакват и други провокации, ако нахлуят родители, да освобождават децата и да започнат разговори с тях“, коментира образователният министър.

Той смята, че е най-добре първите часове полицията да говори с родителите, докато се успокои обстановката. „Днес всички учители говорят с родителите на децата. Родителите осъзнават вече, че са били използвани страховете им, че това е абсолютна лъжа. Искам да успокоя всички родители, че става въпрос за злоупотреба със страхове“, увери Вълчев.

Родителите в с. Сотиря също са били обект на натиск и са наясно, че са използвани политически, защото няма  извънредно отнемане, както се разпространява.

„Вчера след като минах през едно от училищата в Сотиря на излизане видях, че се събират родителите. Там също са били обект на такива лъжи и дезинформации, включително с политически елемент – кой щял да товари децата в автобуса, колко пари са взети от Норвегия да се продадат децата, кой стои пред автобуса, съответно от опозицията и спира да не бъдат извозени тези деца. Става въпрос за груби манипулации, дезинформации, престъпна злоупотреба със страховете на родителите, която граничи с опит да се разрушат училищата и образователната система“, предупреди Красимир Вълчев. Родителите са споделили, че най-вече чрез Фейсбук са получили тези клиповете, в които се отнемат децата. Освен в Сливен, миналата седмица е имало опит и в София да се създаде брожение, но не чрез клипове, а чрез обикаляне на квартала, на Факултета.

„Имаме такива случаи и в Карнобат и Сунгурларе, в Ямбол, но там не се е получила такава масова истерия. Миналата седмица започнаха, а може би вчера е била кулминацията“, категоричен е образователният министър.

Той разчита на ежедневната работа с учениците и родителите. Вълчев е инструктирал учителите търпеливо да обясняват, за да се постигне резултат. Особено се разчита и на медиаторите, които са хора от ромската общност, на които съгражданите им имат доверие.

„Предишните избори, които бяха през 2015 г., ми припомниха, че е имало такъв случай. Пак не са ходили децата на училище 5 дни и са се върнали. Тогава случаят е бил с рокери, които са обикаляли кв. Надежда“, обясни министър Вълчев. Той е наредил в следващите няколко дни да не се пишат отсъствия, защото родителите нямат вина в случая.  

 


Коментари (0)

Няма коментари.

Добави коментар




Топ новини

виж още

Актуална тема

Мрежата

виж още