Последвайте ни: Facebook Twitter Instagram RSS
Търсене
English

Новини, анализи, мнения - Tribune.bg

Меню
  1. Начало
  2. Общество
  3. Министър Ангелкова: Негативната кампания ще навреди на имиджа на България

Общество

Министър Ангелкова: Негативната кампания ще навреди на имиджа на България

Снимка:

Откакто е създадено министерството се наблюдават двуцифрени ръстове в туризма

Министерството на туризма е стартирало ревизия на всички стари концесионни договори, които не са сключени от тях и в които клаузата за цени на чадъри и шезлонги не носи 40% тежест при избора на концесионер.

„При тях вдигане на цените не е основание за прекратяване на договора така, както е по новите процедури“, заяви пред журналисти в Слънчев бряг ресорният министър Николина Ангелкова.

„Нужна е дългосрочна стратегия и дебат за развитието на Българското Черноморие, за да противодействаме на тази негативна кампания, на която сме свидетели. Това е общото мнение на всички представители на сектора, които се отзоваха на днешната среща. Притеснявам се, че с негативна кампания може да се навреди в дългосрочен план на имиджа на дестинация България. Яд ме е, знаете колко много е направено и се прави от хората, които работят в туризма. Да, има проблеми, не са от вчера. Факт е, че търсим заедно решения на тези проблеми“, обясни тя.

Ангелкова е категорична, че е готова на всякакви мерки и ще бъдат безкомпромисни при нарушения.

„Нарушават се правилата но се взимат мерки. За миналата година сме наложили много глоби на концесионери и наематели. Трябва да си дадем ясна сметка колко чувствителен е този сектор. Заедно, с обединени усилия на държава, туристически бизнес и местните власти можем да имаме устойчивост на продукта. Има много върху какво да работим, но и постигнахме изключително много“, заяви министъра.

Тя съобщи, че откакто е създадено министерството се наблюдават двуцифрени ръстове в туризма.

„Още от началото на тази година и края на миналата казахме, че ни очаква труден летен сезон. Всичко е въпрос на обсъждане и на това какъв искаме да бъде крайният резултат. За нас е важно туристите да са доволни и този бизнес, който дава хляб на над 326 хил. и носи 12% от БВП на страната, да продължи да се развива. Приходите от концесии за миналата година са 18,200 млн., увеличени са с 5 млн. от управлението на министерството. 50% от тази сума отива за общините, 40% за Сребърния фонд и 10% за областните управи, за да осигурят спасителни и медицински дейности на неохраняемите плажове. Дали държавата може да се откаже от концесионната вноска или не е въпрос на анализ. Ние като министерство не взимаме нито един лев от тези приходи“, каза тя.  


Коментари (0)

Няма коментари.

Добави коментар




Топ новини

виж още

Актуална тема