Отговорът на концесионера на Летище София: Неверните твърдения ще получат юридически отговор
Консорциумът SOF Connect /Соф Кънект/, който се явява бъдещ концесионер на Летище София, излезе с позиция, в която заявява, че проучва юридическите възможности за противодействие на неверните твърдения в общественото пространство от последните дни.
„Многократно се представят неверни твърдения в опит да се навреди на нашата репутация и на репутацията на партньорите в консорциума, които са международно признати икономически и индустриални оператори в Европа. Това е ясен отрицателен сигнал за всеки уважаван инвеститор, който разглежда България като инвестиционна дестинация. Имайки предвид тези непрестанни атаки, ние сме принудени да реагираме на това, което за съжаление сме убедени, че е провокация, която не отговаря на фактите или на нашата репутация”, заявяват от SOF Connect.
Позицията идва ден след атаките към управляващите относно концесията. Според БСП и ДБ правителството се готви „да подари милиони“ на концесионера, отлагайки годишните възнаграждения.
„Видяхме новата коалицията между „Демократична България“ и БСП в координирана акция, като партизански набег. Двете партии, с едни и същи тези, атакуваха с три „Н“ – некомпетентност, неграмотност и несъстоятелност елементи от сделката и подхода на българската държава за отлагане на годишните концесионни възнаграждения“, каза вчера министърът на транспорта Росен Желязков.
В позицията се подчертава, че „Меридиам е утвърден и признат инвеститор в публични инфраструктурни активи в световен мащаб. Управляваме инфраструктурни активи на стойност над 70 милиарда евро и сме инвестирали в 90 обществени инфраструктурни проекта в световен мащаб, между които например летище LaGuardia в Ню Йорк. Ние инвестираме в дългосрочен план (с повече от 25-годишен срок) и нашите инвеститори са застрахователни компании, пенсионни фондове и банки за развитие като Европейската банка за възстановяване и развитие и Европейската инвестиционна банка.
Въпреки кризата, предизвикана от COVID-19, SOF Connect потвърди ангажимента си към концесията и ще привлече в България повече от 900 милиона лева дългосрочна инвестиция веднага, като (и не само): подкрепи финансово летището по време на най-тежката криза в неговата история; подобри значително услугите и инфраструктурата на Летище София, за да гарантира, че то ще бъде в най-благоприятна позиция в региона, когато започне възстановяването от кризата: плати 550 милиона лева първоначално концесионно възнаграждение към държавния бюджет на България; SOF Connect сключи договор за концесията на летище София през юли 2020 г. след открита и прозрачна тръжна процедура, която продължи 2 години и бе проведена от българската държава с подкрепата на международни организации и след отхвърлянето на две инстанции от Комисията за защита на конкуренцията и Върховния административен съд на жалби, инициирани от другите участници.
Противно на това, което се твърди публично, не се предвижда опрощаване, а само отлагане на заплащането на годишните концесионни възнаграждения, дължими за първите 10 години от срока на концесията. Това е абсолютно необходимо, за да се запази финансовата устойчивост на летището, да бъде заплатено първоначалното концесионно възнаграждение и да бъде изпълнена мащабната инвестиционна програма, включително изграждане на нов Терминал 3, въпреки драстичния спад на въздушния трафик. Бихме искали да припомним, че трафикът на Летище София е едва една четвърт от това, което беше по време на тръжната процедура и че авиационната индустрия в световен мащаб преживява най-тежката си криза досега. Независимо от това сме готови да приемем предизвикателството да преведем Летище София през кризата с амбицията то да заеме водеща позиция в региона след преодоляване на пандемията”, заявяват от консорциума.
FaceBook Twitter Pinterest https://tribune.bg/bg/obshtestvo/otgovorat-na-kontsesionera-na-letishte-sofiya-nevernite-tvardeniya-shte-poluchat-iuridicheski-otgovor/